Woensdag 7 augustus 2013 – Chengdu dag 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Woensdag 7 augustus 2013 – Chengdu dag 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 augustus 2013 – Chengdu dag 2

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

07 Augustus 2013 | China, Chengdu

Vannacht was het noodweer! Het begon om 03.00 uur en het bleef wel 2 uur keihard onweren, zo hard heb ik het in Nederland nog nooit gehoord. Daarbij regende het ook keihard. We slapen op de bovenste verdieping van het hotel, dus de regen valt bij ons op t dak, maar het leek alsof het binnen was.
Om 7.00 uur zijn we gaan ontbijten in het hotel. Dit was lekker. Daarna zijn we gelijk naar het Chengdu Research Base Of Giant Panda Breeding park gegaan. Dit is ongeveer 30 min rijden vanaf het hotel. We waren daar rond 08.00 uur en toen was er nog bijna niemand! Wat hebben we genoten. We konden op ons gemak de lieve pandaberen bekijken die aan het eten en het spelen waren! Zelfs bij de baby panda’s konden we kijken. Als ze geboren worden zijn ze namelijk ongeveer 15 cm en die lagen daar in een couveuse. Ook lag er een beertje van een maand oud. Dan krijgen ze hun kleur en wat donshaartjes. Zo schattig!
Verder heeft het park ook red panda’s. Deze hadden we wel eens eerder gezien, maar als je ze dan weer ziet ben je gelijk weer verliefd op die koppies.
Rond 11.00 uur hadden we alles gezien. Nou ja, alles…. De mevrouw die met ons meeging liet ons de verblijven zien, maar als je wil wandelen kan je je in de dit park goed vermaken. Er lopen genoeg paden door het park, en het is er heel sfeervol, met al dat bamboe.
Toen we weer terug waren bij het hotel hebben we even geïnformeerd naar de vliegtickets van morgen, die waren er nog niet. We zijn toen met de metro naar het centrum van de stad gegaan. Hier is een heel groot winkelgebied. Niet dat we wat willen kopen, maar de grootte van de stad en de manier waarop de mensen hun waren aanprijzen is gewoon leuk om te zien. De mensen staan namelijk voor hun winkel met een draagbaar microfoontje en een box te roepen wat ze allemaal verkopen en voor hoeveel. En dan niet alleen bij de winkels waar eten verkocht wordt, nee gewoon bij de Jack & Jones bijv.
Toen we door stad liepen zagen we ineens een bioscoop. We zijn even gaan informeren of Pacific Rim in het Engels werd gedraaid. Dat was het geval, dus hebben we 2 kaartjes gekocht. Eenmaal in de zaal moesten we wel lachen: Wij zijn gewend aan die hele grote mooie zalen met een heel groot scherm. Dat is hier niet zo :D Ga in gedachten eens 10 jaar terug. Toen zaten wij in kleine zalen met een klein schermpje, zo is het hier ook. Wel draaide de film in 3d, maar het geluid had ook beter gekund. Ach, het was een ervaring. En na 2,5 week in de niet-westerse wereld te hebben geleefd is het echt bijzonder om weer eens Amerikaanse muziek te horen en een hamburger bij de Mac Donalds te eten :D Ja die hamburger… Ze hebben hier een Spicy Mc Chicken. WOW die is lekkerrrr. Dat is net zoals de spicy chicken bij de KFC, maar dan filet op een broodje, met saus en sla. Mmm! Ik hoop dat ze die ook in Nederland krijgen.
Toen we uit de bios kwamen (leuke film trouwens!) regende en onweerde het weer keihard. Zo hard dat de straten onder liepen. We hebben een paraplu gekocht en zijn toch de regen maar ingegaan op zoek naar de metro. Toen we die gevonden hadden, waren onze waterdichte schoenen niet waterdicht meer :D
In het hotel hebben we weer geïnformeerd naar de vliegtickets. Er was nog niets, dus hebben we naar onze lokale agent gebeld. Blijkt dat je gewoon met je paspoort naar het vliegveld kan gaan en zo kan inchecken…
Nu zijn we op de kamer aan het opdrogen en gaan we straks iets eten.
Morgen vliegen we om 12.40 uur naar Lijiang .
Groetjes!

• 07 Augustus 2013 - 13:15

Carla.Panday:

oke dat is weer een belevenis en nog heel veel reis plezier samen.
    groetjes nog 20 dagen .....19.....

• 07 Augustus 2013 - 14:27

Mar En Jan:

Ha die globetrotters,

Wat een reis he. Wij hebben vandaag gelukkig weer internet en hebben alles gelezen.
    Ook hier in Nederland is het gaan regenen en het mooie weer lijkt over te zijn.

Nog een goeie reis gewenst. Kijk uit dat je niet in de file komt als je naar het vliegveld gaat.

Groetjes

• 08 Augustus 2013 - 00:47

Kishen, Sandra En Jayden :

HAHA we hebben een taxi om 09.00 uur. Dus in principe zou er niets mis kunnen gaan!
    Groetjes!

• 26 Augustus 2013 - 22:00

Marloes:

O wat een geweldig mooie foto's! Wat zien jullie een hoop moois!