Dinsdag 6 augustus 2013 – Songpan naar Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 augustus 2013 – Songpan naar Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 augustus 2013 – Songpan naar Chengdu

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

06 Augustus 2013 | China, Chengdu

Vroeg opgestaan. De man van het hotel bracht ons om 07.00 uur naar het busstation. Hij praatte wat met een chauffeur, gaf ‘m geld en liet hem onze buskaartjes zien. Omdat niemand Engels spreekt wisten we niet wat er ging gebeuren, dus zijn we maar ingestapt.
Na 1,5 uur rijden stoppen we even, zodat iedereen z’n benen kan strekken. Onderweg zijn de chinezen om ons heen heel rustig. Meestal gillen ze allemaal tegen elkaar, maar nu zijn ze erg rustig. De chauffeur toetert constant naar andere auto’s/fietsen/bromfietsers om aan te geven dat hij ze in wil halen. Behalve als er een politieauto rijdt, dan rijdt hij heel netjes :D
Om 10.39 uur moeten we in een plaatsje stoppen voor een politiecontrole. De chauffeur gaat naar buiten met (we denken) z’n papieren en komt even later weer terug.
Rond 12.00 uur komen we aan in een plaatjes waarvan we in eerste instantie de naam niet wisten. We moeten daar uitstappen en krijgen andere kaartjes in onze handen waarop staat dat we om 13.50 uur de bus naar Chengdu hebben.
We zijn in een parkje aan de overkant van het station gaan zitten onder een boom in het gras. Toen we daar even zaten kwam er een Chinese mevrouw naar ons toe. Ze kwam bij ons zitten en gaf ons een pruim. Ze liet ons zien dat we het schilletje eraf moesten peuteren. Na de pruim had ze nog een soort brood wat naar mais smaakte. Ook dit wilde ze met ons delen. Hierna haalde ze nog een zonnebloem tevoorschijn en liet ze ons zien hoe we de pitjes op konden eten. We probeerden met de mevrouw te praten, maar ze sprak alleen maar chinees. Met handen en voeten werd duidelijk dat ze ook op weg was naar Chengdu, naar haar man. Verder had ze ook verse hanenpoten bij zich die ze heel graag met ons wilde delen… Toen hebben we opgezocht in onze lonely planet dat we vegetarisch zijn :D
Zo hebben we daar tot 13.30 uur gezeten en toen zijn we weer terug gegaan naar het busstation. Hier lieten we aan verschillende mensen onze buskaartjes zien en zo kwamen we uiteindelijk in het geode busje terecht. Onze tassen moesten dit keer mee de bus in, dus heel comfortabel zaten we niet. Maar gelukkig was er airco en dat was wel fijn!
Rond 16.00 uur kwamen we aan in Chengdu. Het bleek dat we nog 5 km van het centrum afzaten, dus hebben we de metro genomen. Vanaf de halte is het 5 min lopen naar ons hotel.
Ons hotel is in courtyard style. Het heeft een binnenplaats en ziet er heel gezellig uit. Onze kamer is ruim en prima voor deze twee nachten.
We hebben ons opgefrist en zijn de stad ingegaan, naar het centrum. Hier vonden we de Mc Donalds! Na 2 weken hadden we zo’n trek in frietjes… En het is hier super goedkoop! We hebben 2 menu’s genomen en betaalden 33Y, dat is ongeveer €4!
We hebben het centrale plein van Chengdu bekeken, met het grootte Mao beeld en de mega grote tv schermen. Hierna zijn we naar People’s Park gegaan, waar alle mensen samenkomen om te dansen. Op het ene pleintje is het volksdansen, op het andere klassiek en op het volgende pleintje krijgen kinderen les in het gebruik van de Nunchaku. Erg leuk om dit te zien! Natuurlijk waren wij ook een attractie, maar dat zijn we inmiddels wel gewend :D
We zijn terug gelopen naar het plein en hebben daar weer de metro genomen naar ons hotel.
Morgen gaan we iets doen wat ik al heel lang wilde: Pandaberen kijken!!
Tot morgen!

• 06 Augustus 2013 - 17:03

Marja:

Leuk je verslagen.Ik reis nog steeds met jullie mee:)
    Veel plezier verder!
    Groetjes Marja

• 06 Augustus 2013 - 18:02

Carla.panday:

oke voor morgen heel veel plezier met je pandaberen Sanni??
    en ja jou eigen pandaberen maken het ook goed , was net bij hun :)
    ...moest wel lachen jij en kish vegetarish :D whawha...
    en ja hoor juff San, ik reis ook elke dag met jullie mee!
    groetjes xxx

• 08 Augustus 2013 - 00:46

Kishen, Sandra En Jayden :

Gelukkig dat het met onze pandaberen goed gaat. We missen ze wel hoor.
    haha ja vegetarisch... Je moet wat als je geen verse hanenpoten wil eten
    Groetjes XXX