Donderdag 8 augustus 2013 – Chengdu naar Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Donderdag 8 augustus 2013 – Chengdu naar Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 augustus 2013 – Chengdu naar Lijiang

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

08 Augustus 2013 | China, Lijiang

Vanochtend stonden we om 09.00 uur klaar om naar het vliegveld te gaan. We waren prima op tijd. Zodra we daar waren zijn we gaan inchecken. Tijdens het inchecken bleek dat op het ticket Kish z’n oude paspoort vermeld stond. Hoe dat kon begrepen we niet, maar het was gelukkig zo opgelost.
Er was een mc Donalds op het vliegveld dus hebben we voor de laatste keer een lekkere Spicey McChicken genomen :D, en dat al om 10.30 uur :D
Daarna zijn we door de douane gegaan en hebben we wat gekeken bij de winkeltjes. Er stond op de schermen dat ons vliegtuig om 12.40 zou vertrekken, dus zorgden we ervoor dat we om 12.00 bij de gate waren. Om 12.10 zouden we boarden, maar dat ging niet door. Uiteindelijk vertrokken we pas om 16.00 uur. Er was dus een flinke vertraging. Dat was wel jammer, want toen we eenmaal in Lijiang aankwamen was het al 17.30 uur. Toen moesten we ons hotel nog vinden. Er ging een shuttle bus naar het centrum en vanaf daar moesten we nog een halfuur lopen in het oude centrum. Hier rijden geen auto’s. Dat was een uitdaging, want het bestaat uit honderden kleine straatjes. Elk straatje lijkt op de vorige en ze zijn allemaal gevuld met souvenirwinkeltjes. Echt super gezellig!
Eenmaal in het hotel kregen we een suite ipv een kamer, omdat de kamers allemaal bezet zijn. De suite is echt mooi en bestaat uit drie kamers!
Snel de spullen in de suite gezet en het stadje ingegaan. We hebben lang nog niet alles gezien in 3 uurtjes. De weg terug vinden was een uitdaging, in de regen het juiste straatje te vinden :D

Morgenochtend worden we om 07.00uur hier opgehaald en gaan we naar de Tiger Leaping Gorge. Hier is geen internet, dus tot over twee dagen!

Groetjes!