Vrijdag 23 augustus 2013 – Hong Kong Dag 3 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 augustus 2013 – Hong Kong Dag 3 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 augustus 2013 – Hong Kong Dag 3

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

23 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vanochtend hebben we lekker rustig aangedaan. Kish heeft broodjes gehaald, die we op de kamer opgegeten hebben.
Hierna zijn we rond 11.00uur naar de haven gegaan om met de Star Ferry naar de overkant te gaan. Helaas begon het keihard te regenen, dus zijn we eerst lekker bij de Starbucks wat gaan drinken.
Toen het eindelijk gestopt was met regenen, konden we eindelijk foto’s maken en zijn we alsnog met de Ferry naar Hong Kong Island gegaan. Dit was een leuk tochtje. Eenmaal aan de overkant moesten we een flink stuk lopen naar het station van de Peak tram.
Hier was het weer een grote attractie, want het was weer super druk. Natuurlijk wil iedereen als eerste in de tram zijn, dus ook wij gingen weer lekker voorpiepen ☺ (als echte Chinezen).
Eenmaal boven was het een grote commerciële gebeurtenis. Je komt eigenlijk gewoon in een heel groot winkelcentrum terecht… We hebben wat uitzicht foto’s genomen en lekker gegeten. Hierna zijn we weer terug gegaan.
Op de terugweg hebben we gewoon de metro genomen. Omdat het inmiddels 18.30 uur was en we midden in de spits zaten was het super druk bij de metro. Soms denk je in Nederland tijdens de spits dat het druk is, maar dat is nog niets vergeleken bij de spits in Hong Kong. Het hele perron staat vol en de metro’s die komen zitten ook vol. Dat maakt voor de mensen niets uit, want je wordt er gewoon ingeduwd. Er staat een medewerker van de metro die een bordje omhoog houdt als er niet meer doorgeduwd/gepropt mag worden. Gelukkig hebben we de metro rit overleefd ☺

Morgen de laatste reisdag van onze vakantie, de terugreis naar Nederland. We hebben nog een half dagje hier in Hong Kong en kunnen daarna rustig naar het vliegveld. Zondag landen we op Schiphol. Dus dit was ons laatste verslag.

Tot snel!
Groetjes!