Donderdag 1 augustus 2013 - Xiahe dag 2 - Reisverslag uit Labrang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Donderdag 1 augustus 2013 - Xiahe dag 2 - Reisverslag uit Labrang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 augustus 2013 - Xiahe dag 2

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

01 Augustus 2013 | China, Labrang

Vandaag hebben we een super relax dagje gehad! Vanochtend eerst lekker uitgeslapen. Wat waren wij moe! Om 09.45 uur stonden we beneden om naar het grootste Tibetaanse klooster buiten Lhasa gebracht te worden. Daar kochten we een kaartje (ja je moet entree betalen voor een klooster :D ) en gingen we met een Engels sprekende monnik door het klooster heen. Hij liet ons alle verschillende tempels zien met de verschillende Boeddha’s en waar ze voor staan. We hebben begrepen dat dit plaatsje ooit aan de provincie Tibet heeft behoort, maar dat de Chinezen de mensen hier wilden “bevrijden” van alle plichten die ze hadden. Of dat echt de reden was, is natuurlijk de vraag. De mensen hier leven zoals ze altijd gewend zijn…
De mensen hier zien er ook anders uit. Ze hebben rode wangetjes en de vrouwen vaak veel sieraden en gekleurde doeken om. De kinderen worden op de rug gedragen. De monniken hebben allemaal een rode doek om en een soort ugs aan. Als ze naar de tempel komen dragen ze een soort gele hoed, zoals bij onze carnaval.
In de groep waren ook twee Nederlanders waar we al snel contact mee hadden. Na de rondleiding zijn we met hen wat gaan eten. We hebben momo’s gevuld met wortel gegeten. Dit zijn een soort dumplings , een soort gebakjes van deeg met daarin een vulling. Meestal is dit vlees, maar deze waren met wortel. Dat was erg lekker!
Na het eten wilde het Nederlandse koppel graag de wandeling lopen die wij gister hadden gedaan. Omdat wij ons gister moesten haasten door de aankomende onweersbui wilde wij het nog wel een keer doen, dus zijn we met z’n vieren gegaan. Onderweg hebben we in de bergen heerlijk gezeten en van het uitzicht genoten.
Toen we terugkwamen was het alweer etenstijd en zijn we weer met z’n vieren ergens gaan eten. Hier hebben we lekker rijst met spinazie en rijst met ei gegeten.
Nu zijn we weer op de kamer en gaan we lekker slapen.
Welterusten!