Donderdag 25 juli 2013 - Beijing Dag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Donderdag 25 juli 2013 - Beijing Dag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 juli 2013 - Beijing Dag 1

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

25 Juli 2013 | China, Peking

Vandaag moesten we om 09.00 de trein naar Beijing hebben dus zijn we vroeg opgestaan. We hebben een taxi naar het trein station genomen en kwamen daar rond 08.00 uur aan. We moesten eerst door een security check die niets voorstelde en kwamen toen in het station. Dit is een enorme hal met allemaal gates aan weerzijden. Eigenlijk zoals in New York in Grand Central Sation. Wij moesten naar gate 1. Hier hebben we gewacht tot ongeveer 08.50 uur en toen gingen de Chineesjes allemaal in een rij staan voor de poortjes dus zijn we er maar achteraan gegaan :D
Dan kom je bij de trein en weet je eigenlijk niet waar je mag/moet zitten, want het kaartje is (natuurlijk) in het Chinees. We zagen op de treinstellen een getal staan en toen begrepen we dat wij in nr 14 zaten op stoel 3b en 3c. De trein is heel modern en netjes en we zaten prima. Voor 5 uur lang reden we met 300 km/u over het spoor naar Beijing. We zijn een keer gestopt in Nanjin. Om 13.48 uur kwamen we in Beijing. Daar stond iemand op ons te wachten die ons naar ons hotel bracht. Dit was wel erg luxe :D
Onze kamer is weer mooi en zit op de 14de verdieping.
We hebben onze spullen opgeruimd en zijn meteen naar Tiantan (Tempel of Heaven) Park gegaan. De straten hier zijn een stuk slechter en viezer dan in Shanghai. Alles ziet er gaar en stoffig uit. Maar goed, we hebben alleen maar een klein stukje van de stad gezien en deze stad is enorm!
Het park was erg mooi en (op de tempels na) erg rustig. Als je de tempels ziet heb je eindelijk echt het idee dat je in China bent.
De grootste tempel is de tempel waar de keizer een offer ging brengen voor een goede oogst. Ook kwam hij er om zijn voorouders te eren. Bij de tempel was het super druk en warm en ik was even ergens in de schaduw gaan zitten. Kishen ging nog wat foto’s maken en terwijl ik daar zat maakte de Chinezen allemaal foto’s van me. Op een gegeven moment werden er zelfs kinderen naast me gezet en kregen ze de opdracht om nog dichter naar me toe te schuiven. Toen werd ik het wel zat en zei ik in het Engels (wat ze toch niet verstaan….) dat ze het ook even konden vragen en dat het niet beleefd is als je zomaar met iemand op de foto gaat.
Gelukkig kwam Kish snel terug en konden we ergens anders heen.
We hebben het park helemaal bekeken en zijn toen terug gelopen naar het hotel. Onderweg kwamen we een restaurant tegen waarvan we dachten dat het wel te vertrouwen was. Hier hebben we Peking Eend gegeten, want ja, als je in Beijing bent hoort dat erbij :D Kishen heeft het ook eens in Nederland gegeten en vertelde dat het precies hetzelfde gaat als bij ons, maar voor degenen die dat ook nog nooit hebben meegemaakt:
De eens wordt in z’n geheel naar je tafel gebracht en daar gaat de kok hem voor je in plakjes snijden. Dan krijg je ook een schaaltje met een sausje, een schaaltje met een soort ui, een schaaltje met komkommer reepjes en hele dunne pannenkoekjes. Je legt een pannenkoekje op je bordje (meer een schoteltje) en neemt een stukje vlees en doopt dat in de saus en legt dat op je pannenkoekje. Dan leg je daar bovenop een paar stukjes ui en een stukje komkommer en vouw je het pannenkoekje netjes dicht. En dan eten maar! Eh.. dit wel allemaal met stokjes :D
We hebben lekker gegeten en wilden de serveerster fooi geven. Dit wilde ze niet aanpakken en kregen we echt weer terug.
Nu zijn we weer op de kamer en zijn we echt moe van deze dag. Morgen willen we The Forbidden City een bezoek gaan brengen!

• 26 Juli 2013 - 09:47

Marja:

Ziet er goed uit allemaal:)
    Groetjes Marja