Woensdag 24 juli 2013 - Shanghai dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Woensdag 24 juli 2013 - Shanghai dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 juli 2013 - Shanghai dag 3

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

24 Juli 2013 | China, Sjanghai

Vandaag werden we weer laat wakker, toch een jetlag? We hebben weer lekker ontbeten en zijn weer de Bund opgegaan. Ze hadden ons gewaarschuwd, het was vandaag nog warmer! 39 gr. Dat bleek ook echt zo te zijn, want ik hield het echt geen minuut uit in de zon. Je ziet dus ook overal groepjes mensen in de schaduw staan.
We hebben de metro genomen naar de overkant: Pudong om de Bund vanaf de andere kant te bekijken. Snel even wat foto’s gemaakt en een mall in gedoken. Die zijn hier trouwens in overvloed! Deze mall had zelfs een C&A, H&M en Zara. Dus het voelde even als thuis :D Natuurlijk ontbrak de Starbucks niet en hebben we daar ook even een bezoekje aan gebracht.
Hierna hebben we de metro genomen naar de halte waar Kishen een aantal jaar geleden voor zijn werk is geweest. Het was even zoeken, maar uiteindelijk hebben we de sino-toren gevonden waar hij in werkte. Hiernaast is een computer mall en dat wilde ik ook weleens zien. Het is een winkelcentrum (meer een soort bazaar) met allemaal kleine winkeltjes/hokjes met computer en telefoon spulletjes. Van laptop tot camera’s, van iphone tot hoesjes je vindt er werkelijk van alles! Het is natuurlijk altijd maar de vraag of het echt is… We hadden onze zinnen gezet op een spiegelreflex camera en zijn overal eens gaan vragen hoeveel ze vroegen. Daarna zijn we naar de Starbucks gegaan om te kijken hoeveel het in NL kost. Toen we dit eenmaal wisten, hebben we samen afgesproken tot hoeveel we wilden gaan en zijn we weer terug gegaan naar de mall. Helaas is het ons niet gelukt… Bijna dachten we iets te hebben, maar toen we de camera eens goed bekeken zagen we dat de sticker met het serienummer op de onderkant los zat. Dit kon geen zuivere koek wezen, dus vroegen we om een nieuwe in een ongeopende doos (stel je niet teveel voor van het Engels dat ze spreken :D als je bijv. zegt: “Only the body” dan verstaan zij: “battery” ). De nieuwe in een ongeopende doos bleek niet nodig te zijn, want deze was nieuw! Toen we door bleven vragen konden we de nieuwe in een ongeopende doos wel krijgen, maar die was ineens een stuk duurder :D Dit spelletje hebben we een paar keer gespeeld, maar uiteindelijk zijn we met lege handen weer terug gegaan.
Eenmaal weer terug op East Nanjing Road station hebben we weer gegeten bij t restaurantje van de eerste avond. We wilden wel om 19.30 uur op de Bund zijn, want dan zouden de lichtjes aangaan van de Pearl tower. We waren daar gelukkig op tijd, maar de lichtjes waren om 20.00 uur nog niet aan.. We zijn blij dat we ze de eerste avond hebben gezien en een foto hebben gemaakt.
Nu zijn hebben we lekker gedouched en gaan we op tijd slapen, want morgen ochtend om 09.00 uur moeten we op het trein station zijn om de trein naar Beijing te nemen!
We zijn heel benieuwd hoe het daar is. Wat ons aan de Chinezen in Shanghai is opgevallen is dat ze heel ongeduldig zijn. Ze willen overal als eerste zijn en lopen het liefst door je heen. De mannen hier vinden blond haar heel interessant en de babys hebben rompertjes zonden billen aan, zodat de ouders geen luiers hoeven te verschonen :D

Groetjes!

• 24 Juli 2013 - 17:39

Wendy:

Hee San&Kish!!

Wat ziet het er allemaal leuk uit zeg :D Prachtige foto's!
    Lopen jullie ook heel chinees met parapluutjes is de zon?
    Hoe is het eten? en deep wacht op een foto van het mooiste toilet, hahaha

genietse!

xx.

• 25 Juli 2013 - 06:48

Carla Panday:

kish & san , wat mooi en prachtige foto's!!
    genietse!

groetjes

• 25 Juli 2013 - 15:36

Kishen, Sandra En Jayden :

Hallo allemaal!
    Wij lopen niet met een paraplu, maar het is wel super warm!