Dag 16 Hamburgsund - Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 16 Hamburgsund - Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 16 Hamburgsund - Göteborg

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

30 Juni 2017 | Zweden, Gotenburg

Dag 16 Hamburgsund - Göteborg

Onze reis is bijna klaar. We gaan weer terug naar de plek waar we 2 weken geleden zijn aangekomen: Göteborg.

Tot 12.00 uur hebben we bij het huisje in Hamburgsund opgeruimd en wat geluierd in de speeltuin ;-) We hebben een boterham gegeten en zijn daarna richting Göteborg gegaan. Eenmaal in de stad zijn we naar het centraal station gereden. Daar zagen we een groot winkelcentrum met een parkeergarage. Later bleek dat dit echt de binnenstad was met heel veel winkels. Göteborg is een gezellige winkelstad. We hebben 1,5 uur winkels gekeken en zijn toen naar de haven gereden. Jayden roept al de hele ochtend: “Auto in grote boot”. Dus het is wel tijd dat we dat nu gingen doen.

Aangekomen bij de “Göteborg - Kiel boot” van Stena Line, waren er erg weinig mensen. We reden naar het poortje en kregen van de meneer onze kamer kaartjes, een plattegrond van de boot en een briefje voor onder de vooruit om aan te geven dat wij het buffet van 17.00 uur geboekt hadden. Omdat we dit hadden gedaan kregen we Priority Boarding en mochten we via rij 2 meteen aan boord van het schip. We staan nu bijna vooraan in de “garage”.
Nadat we onze spullen uit de auto hadden gehaald konden we gelijk doorlopen naar lift. Onze kamer ligt op dek 9 en is erg ruim! Het is een kamer voor invalide mensen. Dit was de enige kamer die beschikbaar was waar een bedje in paste.

Het was nu 15.30 uur en wij waren al helemaal klaar voor vertrek :-) Dat is pas om 18.45 uur dus we moeten nog even wachten. Het was ook nog erg stil op de boot, want er stond nog een hele rij buiten om te boarden. We hebben het dek bekeken en de kids corner, waar Jayden niet meer weg te krijgen was. Hier was weer een boot mét een stuur en dat vindt hij geweldig.

Om 17.00 uur konden we eten bij het buffet restaurant. Net als op de heenweg was er weer genoeg keus en hebben we weer lekker gegeten.
Jayden was om 18.30 uur al erg moe, want hij had maar een uurtje geslapen in de auto. Toch zijn we nog even om 18.45 uur naar het dek gegaan zodat we de boot konden zien en voelen wegvaren. Toen hij om 19.00 uur op z’n neus viel en een bloedneus (gelukkig niet erg!!) had was het echt tijd om naar bed te gaan. Eenmaal in z’n bedje sliep hij binnen 10 min (wij zijn aan de deur blijven luisteren).

Wij zitten nu bij de bar en hebben wat te drinken gekocht. Om een idee te geven van de prijzen hier op de boot: Thee 29 SEK (3 EUR) en Bier 45 SEK (5 EUR). Maar ik moet er wel bij vertellen dat we een prachtig uitzicht over zee hebben ;-)
Deze boot (Scandinavica) is trouwens mooier, maar wel iets kleiner lijkt het, dan de boot van de heenweg. Het ziet er allemaal net iets nieuwer uit.

Morgenochtend komen we aan in Kiel en rijden we richting Nederland. We hebben nog een hotel in Enschede geboekt. Dat is ongeveer 5 uur rijden en dan zal Jayden het vast wel zat zijn :-)

• 30 Juni 2017 - 20:57

Helma Trommel:

Goede terugreis toegewenst. Groetjes.

• 01 Juli 2017 - 08:25

Lloyd En Carla:

aha zie jullie morgen!!

• 01 Juli 2017 - 14:00

Caty:

Mooie vakantie, heb weer genoten van jouw verhaal.

• 02 Juli 2017 - 07:14

Lloyd En Carla:

Lieve San Kish en kleine Jayden,
    welcome home en ja inderdaad wij hebben weer genoten van jouw verhaal en de prachtige foto's
    wij wensen jullie een behouden aankomst en samen nog jaren en jaren heel veel geluk en plezier in het leven!!
    bedankt Sandra.