Donderdag 15 augustus 2013 – Dali naar Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Donderdag 15 augustus 2013 – Dali naar Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 augustus 2013 – Dali naar Yangshuo

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

15 Augustus 2013 | China, Yangshuo

We zijn eindelijk aangekomen! Vanochtend om 08.00 uur vertrokken naar het “busstation” (wat gewoon een kleine office in een winkelstraat bleek te zijn). Hier ontmoette we een Chinese jongen die gelukkig Engels sprak en ons kon vertellen waar de bus naar toe ging. De bus ging naar een busstation in Kunming. Vanuit daar moesten we nog een taxi regelen naar het vliegveld. Dus busreis duurde ongeveer 5 uur, dus rond 13.30uur kwamen we aan in Kunming.
Nu nog een taxi. De jongen ging ook naar het vliegveld en wilde wel een taxi delen. Van het station naar het vliegveld was 35km! Het vliegveld was echt heel mooi. De jongen vertelde dat het vorig jaar geopend was.
Bij het inchecken ging er weer van alles mis… Kish z’n paspoort nummer was natuurlijk weer verkeerd, dus dat moest geregeld worden. Toen ik vroeg of we naast elkaar konden zitten en misschien ook nog een plek bij het raam konden krijgen, was dat geen probleem. Uiteindelijk weten we niet wat ze had gedaan, maar ze brabbelde wat over verschillende classes en dat we niet naast elkaar konden zitten… Vaag.
We hebben daarna nog wat gegeten samen met de jongen en gepraat over het leven in China. Dingen die ons niet opvallen, maar wel de werkelijkheid zijn.
Rond 16.30 uur zijn we door de security check gegaan en naar de gate gelopen. Daar moesten we wachten tot 17.20 uur.
Eenmaal in het vliegtuig vroegen we of we misschien alsnog naast elkaar konden zitten. Toen iedereen binnen was bleek het vliegtuig halfvol te zijn en kregen we een hele rij, met extra beenruimte, voor onszelf :D
Helaas hadden we wel vertraging. We moesten lang wachten voordat we aan de beurt waren om op te stijgen.
Rond 19.30 uur kwamen we aan in Guilin. Hier hadden we snel onze tassen en werden we opgehaald door iemand die ons naar Yangshou bracht. Dit was ook nog een uurtje rijden.
Nu zijn we op de kamer en zijn we versleten. We zijn 13 uur onderweg geweest.
Morgen gaan we Yangshou verkennen!

Groetjes!

• 15 Augustus 2013 - 17:44

Carla.panday:

wat een vermoeiend reis kish/san , gaan jullie nu maar lekker uitrusten oke :)
    hier maken wij allen goed xxx

• 15 Augustus 2013 - 22:28

Erik Jager:

Hallo Kishen/Sandra
    Vandaag jullie kaart uit Xian ontvangen. Hartstikke leuk. Bijna een kwart kaart vol met postzegels die ook nog eens een keer niet gestempeld zijn. We zijn inmiddels alweer twee weken thuis uit Zuid-Frankrijk. We hebben ook weer gezinsuitbreiding. Sammie heeft zijn intrede gedaan.We hebben hem opgehaald bij een opvangadres in Oud-Verlaat. Een katertje van +/- tien weken oud. Hij voelt zich al aardig bij ons thuis. Cypers-gekleurd. De andere kat moet er niets van hebben. Natasja heeft inmiddels ook werk als groepsleidster in een BSO. Niet geheel haar niveau maar beter dan niets.
    Beginnen jullie inmiddels al een beetje in het chinees te denken? Waarschijnlijk wordt het weer een hele klus om weer in het alledaagse Nederlandse leven te komen. We blijven jullie 难以形容的冒险 volgen.
    Groeten Erik, Patricia, Stephan, Natasja

• 16 Augustus 2013 - 01:39

Kishen, Sandra En Jayden :

Hoi!
    De reis was idd vermoeiend Carla! Je zou denken dat we de hele dag niets hebben gedaan, maar toch ben je bezig met uitzoeken waar je moet zijn etc. We hebben nu lekker geslapen en gaan zo Yangshuo in. We willen misschien een fiets huren :D

Wat gaaf Erik, Patricia, Stephan en Natasja dat jullie Sammie erbij hebben! We zijn erg nieuwsgierig en komen zeker kennis maken zodra we terug zijn! Tuppie moet vast even wennen, maar dat snel wel weer goed komen.
    Fijn dat Natas werk heeft. Ze kan altijd blijven solliciteren! Vindt ze het leuk daar?
    Wij denken soms wel als chinezen. In voorpiepen zijn we inmiddels erg goed geworden, anders kom je hier nooit aan de beurt :D Verder proberen we met de mensen die een beetje Engels spreken een beetje te communiceren, al zijn dat er erg weinig. Toeristen van buiten China zie je hier weinig en Nederlanders zijn helemaal schaars :D
    Dit land is zo anders dan alle andere, het is elke dag weer een ontdekking en een avontuur!
    Groetjes!