Woensdag 14 augustus 2013 – Dali - Reisverslag uit Dali, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Woensdag 14 augustus 2013 – Dali - Reisverslag uit Dali, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 augustus 2013 – Dali

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

14 Augustus 2013 | China, Dali

Vandaag was echt een leuke dag! We hebben eerst lekker ontbeten in het hotel. Wat was het veel! Een gebakken eitje met een broodje, een pannenkoek, fruit met Yoghurt en muesli en daarbij thee en sap.
Na dit lekkere ontbijt zijn we op stap gegaan. We wilden als eerste naar de 3 pagodes. Dit zijn de oudste gebouwen in west China en ze zijn het symbool van de stad en de regio. De grootste van de drie, Qianxun Pagoda, heeft 16 “verdiepingen” die samen een hoogte van 70m halen. De pagode komt uit de 9de eeuw en is ontworpen door mensen uit Xi’an. Ernaast staan nog twee pagodes, die ieder 10 “verdiepingen” en een hoogte van 42m hebben. Helaas kan je niet in de pagodes.
Achter de pagodes zijn verschillende tempels die ook het bezoeken zeker waard zijn!

Hierna zijn we met de bus en daarna te voet op zoek gegaan naar de kabelbaan bij Cangshan mountain. Zoals wel meer hier in China, was ook dit niet makkelijk te vinden, maar wij hebben het gevonden! En het was echt heel gaaf! Je komt eerst een klein plaatsje binnen, wat meer op Disney lijkt, omdat alles zo nep is. Daarna moet je een stuk omhoog lopen. Je komt dan bij de ingang van de kabelbaan die je meeneemt naar 3900m hoogte! Dit ritje is zo mooi! Eenmaal boven kun je dan nog een stuk lopen en dan sta je op 3966m!! Het was echt zwaar, want je kan er lastig ademhalen. Ze verkopen onderweg zelfs zuurstof! Als je eenmaal boven bent is het echt heel mooi. Je komt door allerlei lagen van planten, bloemen en struiken. Bepaalde hebben we nog nooit gezien. Er was er een boom die leek op een kerstboom, met blauwe dennenappelen :D De naalden van deze boom voelden alleen dikker en sappiger aan. Helemaal boven zijn er haast geen bomen meer, maar meer struiken en wat bloemen.
Ook kom je door verschillende lagen van wolken. Je kunt eerst niet zien waar je heen gaat, en vervolgens niet meer waar je vandaan komt.
Boven hebben we even heerlijk genoten van de zon, die tevoorschijn kwam!
Toen we weer helemaal beneden waren werd er in “Disney” een show opgevoerd. Eerst een drakendans en daarna, we denken, een Yunnan (de provincie) volksdans. Dit was wel leuk om te zien.
We hebben een taxi terug naar Dali genomen en zijn lekker gaan eten. Na het eten terug naar het hotel om te informeren wat er morgen gaat gebeuren en onze was op te halen…

Morgen vertrekken we rond 08.15 uur met de bus naar Kunming. Dit zal zo’n 5 uur rijden zijn. Daar nemen we om 17.55 uur het vliegtuig naar Guilin. In Guilin zal er iemand staan die ons naar Yangshou brengt.

Groetjes!

• 14 Augustus 2013 - 13:31

Carla.Panday:

Kish en San , wens jullie een behouden aankomst in Guilin , hoop om weer wat van foto's te zien als jullie in Yangshou zijn , geniet elke dag van jullie reis en kom ook ieder keer om te kijken of jullie weer wat hebben geschreven (meegemaakt ) spannend
    groetjes xxx

• 14 Augustus 2013 - 13:41

Carla.Panday:

zo keek net op China kaart en vond het bijzonder om al de plaatsen te zien , en veel plezier en genietse oke!!

• 14 Augustus 2013 - 20:01

Carla.panday:

zo zo wat is het toch mooi!super super super prachtig!!!!!!!