Vrijdag 16 augustus 2013 – Yangshuo – Dag 1 - Reisverslag uit Yangshuo, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 augustus 2013 – Yangshuo – Dag 1 - Reisverslag uit Yangshuo, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 augustus 2013 – Yangshuo – Dag 1

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

16 Augustus 2013 | China, Yangshuo

Vandaag hebben we de omgeving van Yangshuo per fiets bekeken. Overal in de stad kan je fietsen huren. Wij hebben ze bij het hotel gehuurd voor maar Y20 per fiets per dag!
We moesten eerst de stad uit zien te komen en dat was best spannend, want het verkeer hier houdt zich niet aan de regels en rijdt dwars door elkaar heen.
We hebben eerst de Moon Hill beklommen om bij de Moon Cave te komen. Het klimaat hier is heel anders dan dat we de afgelopen weken gewend waren. Het is hier heel erg vochtig (het regent vaak) en daarbij heel warm, waardoor we tijdens het beklimmen van de berg vaak buiten adem waren. De Moon Cave is een rots waar een gat in zit, waardoor het op een maan lijkt. Het uitzicht vanaf deze berg was mooi.
Eenmaal beneden hebben we eerst lekker bij het Moon Hill restaurant gegeten. Daarna zijn we weer op de fiets gestapt. We zijn een stukje terug gereden en toen een weg langs de Yulong River ingeslagen. Deze weg is erg mooi, je rijdt namelijk helemaal door het Karstgebergte. Onderweg hebben we langs het water nog wat gedronken en de verschillende bootjes van bamboe voorbij zien varen.
Daarna hebben we de weg terug naar Yangshuo gevonden. Eenmaal weer in de stad, moesten we weer heel goed opletten in het verkeer.
Toen we terug kwamen zijn we nog even het stadje ingegaan. We hebben west-street bekeken. Hier zitten allemaal souvenirwinkeltjes ☺ en eettentjes die uitermate geschikt zijn voor expats (tapas bar, Irish pub, pizzeria en natuurlijk de Mc Donalds).
Om 19.10 uur staan we klaar in de lobby om naar de fisherman te gaan kijken. We gaan met een bootje de Li River op en zien daar hoe een visser vist met behulp van zijn Aalscholvers. De vogels hebben een touwtje om hun nek, waardoor ze wel de vis kunnen vangen, maar niet door kunnen slikken. De boot van de visser vaart rustig door het water, de vogels zwemmen voor hem uit en duiken elke keer onder water om visjes te vangen. Als de visser ziet dat z’n nekje vol begint te raken, haalt hij de vogel met behulp van zijn stok uit het water en houdt hem op z’n kop zodat de vogel zijn visjes uitspuugt. Het was bijzonder om te zien.
Helaas op de terugweg stopt de motor van ons bootje ermee. Het is pikdonker en de “kapitein” staat bij het licht van z’n telefoon te kijken wat er aan de hand is. Kish geeft hem onze zaklamp, maar helaas is de motor niet te repareren. Zo drijven we een tijdje op het water, en gelukkig komt er een ander bootje om ons terug te brengen.
De weg terug naar het hotel hebben we gelopen door West street. Nu zijn daar alle bars en discotheken ook open. Het is een beetje te vergelijken met Lloret of Chersonissos.
Onderweg heb ik nog wat vruchten gekocht die erg op de Knippa lijken. Ze zijn iets zuurder, lekker! Hoe ze heten, geen idee ☺
Nu is het tijd om lekker te gaan rusten.
Tot morgen!

• 16 Augustus 2013 - 19:08

Jan:

Ha die globetrotters,

Valt me tegen dat Steve die motor niet even heeft gerepareerd.
    Geniet nog maar van je vakantie want ik ben al weer een week aan het werk en de vakantie al weer vergeten.
    Goede reis,
    Groetjes,
    Mar en Jan

• 17 Augustus 2013 - 01:52

Kishen, Sandra En Jayden :

Goedemorgen (voor jullie Goedenacht :-)
    We genieten van de prachtige omgeving hier, maar over 1 week gaan we alweer naar huis.
    We hebben een filmpje bij dit verslag geplaatst. Alleen hier kunnen we niet zien of het werkt. Willen jullie even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Kish en San

• 17 Augustus 2013 - 08:45

Carla.panday:

hi prachtig kish/san , en ja nog 1 week :)
    genietse oke xxx

• 17 Augustus 2013 - 08:53

Carla.panday:

hiiiiiii :D video flimpje werkt ...
    super gaaf zeg!!
    love you kish <3

• 26 Augustus 2013 - 22:16

Marloes:

Wat een geweldig verhaal van die aalscholvers! En weer denk ik: Wat een schitterende foto's. Volgens mij hebben wij ondanks je verhalen en foto's nog geen idee van wat jullie allemaal meemaken en zien. Wat moet het indrukwekkend zijn!