Maandag 29 juli 13 – Xi’an Dag 1 - Reisverslag uit Xi'an, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Maandag 29 juli 13 – Xi’an Dag 1 - Reisverslag uit Xi'an, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Maandag 29 juli 13 – Xi’an Dag 1

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

29 Juli 2013 | China, Xi'an

Ja, een dag geen bericht van ons, maar dat maken we nu goed! Het is een lang verhaal, maar met de trein is ook wel iets heel bijzonders :D

Gister (zondag) hebben we bijna de hele dag uitgerust. We hebben een late check-out genomen en mochten dus tot 18:00 uur in de kamer blijven. We zijn rond 14:00 uur nog wel wat gaan eten, maar onze magen hadden het niet zo naar hun zin…
Om 18:00 uur uitgecheckt en met de taxi naar Beijing west gegaan. Hier moesten we op zoek naar de plek waar onze trein vertrekt. Het was er heel groot, maar toch hadden we gate 4 snel gevonden. We moesten wachten tot 19:10 uur totdat de checking van start ging. Alle Chinezen haasten zich in een hele lange (ongecoördineerde) rij en als de checking open gaat is het gewoon in de massa meegaan. Zoals Kish zegt: Follow the crowd. Dit is werkelijk onvoorstelbaar! Eenmaal door de checking moesten we naar perron 2 en vervolgens op zoek naar coupe 4. In deze coupe was het stikheet! Ik denk wel 40 graden en iedereen had het erover. Wij hadden kamertje 5/6. Er zijn 6 bedden in het kamertje (3 voor 5 en 3 voor 6)
en uiteindelijk (na wat hulp van Chinezen) kwamen we erachter dat ik het onderste bed had en kish het bovenste bed van nr. 6. Elk bed heeft een deken en een kussen. Gelukkig gingen ze de airco opstarten en tegen de tijd dat we vertrokken was het iets afgekoelt.
We vetrokken op tijd (19.50 uur), maar zijn vaak gestopt. In eerste instantie waren we met 4 aardige mensen in het kamertje. De meneer sprak zelfs een beetje Engels en met behulp van de vertaler (chinees-Engels) op zijn telefoon konden we een leuk gesprek voeren. Toen we stopten bij een station stopten kwamen er nog twee mensen bij die de middelste twee bedden kregen. Er kwam ook een student van een ander kamertje nog kletsen die goed engels sprak. Ja, we hadden genoeg aanspraak :D En met handen en voeten, tekeningetjes, vertaal apps en ons plaatjes boekje kom je een eind! Kortom: het was best gezellig.
Rond 22.30 uur ging het licht uit en moest iedereen gaan slapen. We zochten allemaal ons eigen bedje op. Wat we wel jammer vonden was dat Kish en ik best ver van elkaar lagen en niet even met elkaar konden kletsen. Je voelt je best alleen dan met die vreemde mensen om je heen...
De nacht verliep snel, alleen waren we beiden vaak wakker. De trein stopte vaak. Om 06.00 uur werden we beiden wakker en kwam Kish bij mij op bed zitten. Rond 07.00 uur ging het licht weer aan en kwam de trein weer tot leven.
Eigenlijk moest ik heel nodig naar de wc, maar toen ik die eenmaal zag en rook, heb ik het toch maar opgehouden. We kochten thee en hadden nog een broodje gekocht voordat we weggingen waar we wat van aten.
We zouden om 08.34 uur in Xi’an aankomen, maar de meneer vertelde dat het een uur laten zou worden. We moesten 100km omrijden vanwege een stuk rails dat overspeold was met modder ofzo.
Gelukkig waren we er toch zo rond 09.45 uur en konden we op zoek naar ons hotel. Maar dan kom je buiten en dan staat bijna de hele stad voor het station! Wat een mensen. En daarin moesten wij nog een taxi vinden. Alle taxi’s die we aanhielden wilden/konden ons niet brengen. Later bleek dat ze niet wisten waar het hotel was. En dat terwijl we de naam van het hotel en de straatnaam in het Chinees op een briefje hebben!
Na een half uur taxi’s aanhouden vonden we er een waarin nog een klant zat die uit ging stappen en die ons hotel kende! Hij vertelde waar de chauffeur ons af kon zetten en zo kregen wij onze taxi :D
Het hotel ligt in een straatje vlakbij het stadscentrum en het zag er meteen leuk uit. Helaas bij het inchecken konden ze de boeking niet vinden… Dit duurde weer een half uur. Uiteindelijk lieten we het hotel naar onze plaatselijke agent bellen en zo kregen we toch een kamer. We hebben snel de spullen naar de kamer gebracht en zijn weer op pad gegaan. We hebben de Bell tower en Drum tower bekeken en de oude stadsmuur. Allemaal heel gaaf! Ook zijn we in het Moslim Quarter gweest, waar we leuke souvenirs hebben gevonden! Kortom een hele leuke middag!!
In het hotel kan je ook een tour boeken naar het Terracotta Leger en dat hebben we gedaan voor morgen. Morgen gaan we om 09.00 uur met een bus naar de opgravingen en een graf van een keizer, die we volgens de lonely planet gezien moeten hebben! Wel moeten we voor 09.00 uitgecheckt hebben, want we zullen pas rond 18.00 uur weer terug zijn bij het hotel. Daar halen we onze tassen op en gaan dan weer naar het trein station om vervolgens de trein van 22.30 uur te nemen naar Lanzhou. Daar komen we vroeg in de ochtend aan. Dus morgen geen bericht van ons.
Nu gaan we slapen (dus helaas geen foto’s), want morgen wordt weer een vermoeiende dag!

Groetjes!!!

• 29 Juli 2013 - 15:50

Kishen, Sandra En Jayden :

We konden het niet laten... toch wat foto's!
    Groetjes!!

• 30 Juli 2013 - 08:20

Carla Panday:

hi kish en san , spannend en wat een avontuur zeg??
    ben blij dat jullie het goed maken en ik wens jullie nog heel veel reis plezier toe!!
    groetjes xxx

• 31 Juli 2013 - 22:22

Marloes:

Wat een avontuur die trein! Hopelijkgat het snel beter met jullie magen... Tof dat je toch nog foto's hebt geplaatst, wat zien jullie een hoop zeg! Vooral die Starbucks is erg leuk ;-)