Zaterdag 27 juli 2013 - Beijing dag 3 - Reisverslag uit Peking, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 juli 2013 - Beijing dag 3 - Reisverslag uit Peking, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 juli 2013 - Beijing dag 3

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

27 Juli 2013 | China, Peking

Hoi!
Vandaag moesten we op tijd klaarstaan om naar de Great Wall te gaan. Er stond een chauffeur klaar die ons er naartoe bracht. De rit duurde 2 uur! We waren nog zo moe dat we in de auto veel geslapen hebben.
Onderweg bleek dat het weer vandaag weer niet al te best zou zijn. Hoe dichter we bij de muur kwamen, hoe harder het ging regenen. Eenmaal daar hebben we een kabelbaan naar boven genomen. Dat duurt maar 5 min en dan ben je er al! Eenmaal boven bleken de wolken precies op die hoogte te hangen en konden we dus erg weinig zien.. :-( Dat was wel een echte tegenvaller! We hebben een stuk over de muur gelopen, wat wel leuk was en geprobeerd wat foto's te maken en zijn toen terug naar beneden gelopen. Dit was een flinke wandeling.
Beneden hebben we bij de (ja het is echt waar) Subway een broodje gegeten.
We zijn weer terug naar de chauffeur gegaan en deze bracht ons naar het het Zomerpaleis. De rit duurde 1,5 uur en ook nu vielen we weer in slaap. Op deze plek kon de keizer heerlijk in de tuinen wandelen en met een bootje varen en dus van de rust genieten. Nou, dat bleek nu wel anders te zijn, want het was er overvol! We vonden het er zo druk dat we alleen naar het meer zijn gegaan en de brug met 17 bogen hebben bekeken en de berg zijn opgeklommen om naar de tempel en het uitzicht te kijken. Daarna hebben we het voor gezien gehouden.
De rit terug naar het hotel duur weer anderhalf uur en ja hoor, we vielen weer in slaap.
Eenmaal in het hotel (rond 16:00uur) zijn we in bed gekropen. Kish voelt zich niet zo lekker (last van z'n maag) en we zijn allebei heel moe. We hebben heerlijk geslapen tot een uur of 19:00 en zijn toen even naar buiten gegaan om eten en drinken te halen. Nu (22:00) gaan we weer lekker slapen.
Morgen wordt weer een reisdag. We hebben 's avonds de trein naar Xi'an, en zullen de de dag nog in Beijing doorbrengen. Of we daar internet hebben is natuurlijk maar de vraag. Hier zitten we op een open wifi lijn die er pas na een uur of 9 's avonds is.
Als we internet hebben dan horen jullie weer van ons!
Groetjes!

• 27 Juli 2013 - 22:22

Wendy:

Hee guys!

Wat jammer zeg van het uitzicht!!
    Zelfde wat wij hadden lempuyang tempel in bali :-( ben je boven, word je enorm teleurgesteld!
    Ach, dan maar een "walk in de clouds" met je lieffie!
    En je hebt wel weer een van de wereldwonderen gezien!!

Liefs!!

• 28 Juli 2013 - 14:09

Carla.Panday:

hi kish en sanni, mooi zeg ??
    alles goed met jullie hoop ik , hier ook alles oke!!
    groetjes xxx.

• 29 Juli 2013 - 08:21

Carla Panday:

Hi kish en san,
    hoop alles oke!!
    kish hoe is het met je maag ??
    hier is alles oke ook met de katten.
    groetjes xxxxxxx

• 30 Juli 2013 - 01:28

Kishen, Sandra En Jayden :

Hoi!
    @ Carla - Fijn te horen dat alles goed gaat! Geef Sjimmie en Nala een dikke knuffel van ons! We missen ze!
    @ Wendy - Uiteindelijk was de Walk in the Clouds best leuk hoor, maar we hadden ons er gewoon meer van voorgesteld! Dit was juist een rustig stuk muur waar je een flinke wandeling van A naar B kon maken met mooie uitzichten op de torens, en dan zit alles in de mist :D PECH Maar ja, we hebben idd weer een van de wereldwonderen kunnen bekijken :D en het was toch wel gaaf!

Liefs,

San