Tokyo bekijken en eindelijk lekker eten! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Tokyo bekijken en eindelijk lekker eten! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Tokyo bekijken en eindelijk lekker eten!

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

08 Mei 2015 | Japan, Tokio

Vrijdag 8 mei 2015

Vandaag hebben we Tokyo bekeken. We hadden gisteravond een plan gemaakt wat we wilden zien en in welke volgorde, zodat we in 1 dag heel veel konden zien.

We zijn begonnen in de wijk Sumida, waar de hoogste, vrijstaande uitzendtoren van de wereld staat: Tokyo Skytree. Hier merk je dat ze enorm trots zijn dat zij de hoogste zijn, want binnen is een plaatje van de wereld met daarop alle torens en hun hoogte. Wij hebben er al veel bekeken: Berlijn, Shanghai, Parijs, Sydney, Las Vegas, maar nu zijn we dan in de hoogste. Je moet in een lange rij, maar kan als buitenlander kan je ook een speciaal kaartje kopen zodat dit niet hoeft. Wij zijn voor het normale kaartje gegaan, want de rij was nu niet heel erg lang, en het scheelde geld.(2060Yen pp, 15,35 eur). Dan ben je nog niet op het hoogste punt! Je hebt 2 observatie punten: 350 m en 450 m. Om tot 450 m te komen moet je bij dit bedrag nog een 1030 yen (7,68 eur) optellen. Dit hebben wij niet gedaan, want gelukkig stond er ook een bord voordat je dat kaartje koopt hoeveel zicht je had. Het was nogal mistig, dus Mount Fuji was helaas niet te zien, en dat wilden we juist graag.
Als je uit de toren komt, kom je gelijk in een gigantisch winkel centrum. Het was inmiddels alweer 12.00 uur dus onze magen begonnen te knorren. Je hebt hier een overzicht met alle restaurants die op de 6de en 7de verdieping zitten en wat zagen we daar? Een Indiaas restaurant. We zijn maar eens gaan kijken of dat wat was. Eenmaal bij de restaurants aangekomen zaten de mensen alweer buiten op een rijtje te wachten totdat ze aan de beurt waren. Bij het Indiaase restaurant was dit nog niet het geval, maar het zat al wel bijna vol. We zijn naar binnen gegaan en hebben daar allebei een lunch menu genomen. De een met twee verschillende curry’s, Naan, twee stukken kip, een salade en een klein beetje rijst en de ander een curry met rijst en salade. Hierbij kreeg je ook nog drinken voor 1250 yen pp (9,31 eur). En wat hebben we lekker gegeten! Eindelijk, na twee weken hadden we een volle buik en het was heerlijk!

Hierna hebben we een dagkaartje voor de metro gekocht. Je hebt hier zoveel lijnen voor het openbaar vervoer lopen dat je er duizelig van wordt. Wij hebben natuurlijk al passen voor de JR, maar daarnaast heb je ook de Metro en de Subway (Toei). Dit zijn alle drie een soort metro’s, en we denken dat de JR het snelst is, alleen deze rijdt niet overal. Omdat wij vandaag niet teveel willen lopen, maar snel bij de dingen willen komen hebben we dan toch een kaartje gekocht. Je hebt een dagpas voor de Metro (600Yen) en een kaartje voor Metro en Toei (1000Yen). Wij hebben de eerste gekocht en zijn naar Shibuya gegaan.

Bij Shibuya station heb je de wereld beroemde oversteek. Hier gaan alle voetgangers in een keer de weg over en het lijkt wel een mierennest. Toch, als ik heel eerlijk ben, lijkt het op tv groter. We hebben eerst gekeken, zijn toen overgestoken en naar de Starbucks aan de overkant gegaan. Vanuit hier kun je het goed van boven bekijken. We waren niet de enige toeristen die dit bedacht hadden en moesten even zoeken naar een plekje bij het raam.

We hebben de metro weer genomen en zijn naar Meji-Jingumae station gegaan. Hier heb je een leuke winkelstraat: Omotesando. We hadden begrepen da hier een goede souvenir winkel zit: Oriental Bazar. En die hebben we gevonden. Het is wel een heel nette winkel. Alles ligt keurig uitgestalt, en wij zijn gewend om te moeten zoeken naar de leukste spulletjes. We hebben dan ook nog niets gekocht, maar een beetje gekeken.
Ook in deze straat zit Kiddy Land. Een soort speelgoedwinkel voor volwassenen. Ze verkopen hier allerlei poppetjes van bekende merken als: Nijntje, Star Wars, Harry Potter, Disney en noem maar op. Leuke winkel om even in de kijken.

Vanuit deze straat zijn we naar Takeshita Dori gelopen. Dit zou de plek zijn waar je meisjes ziet die zich anders kleden dan de rest. Helaas, we hebben gezocht, maar niet gevonden. Geen meisjes die zich als poppetjes verkleden. De winkels in deze straat zouden ook bijzondere kleding verkopen, ook dat viel reuze mee. Ik heb 1 winkel gezien waarvan ik dacht dat het carnavals kleding was. Ook zat er in deze straat een soort Japanse versie van de Action. Alles kost hier 100 yen (0,75 eur) en er zitten beste leuke dingetjes bij. Helaas niet de dingen die wij zochten.

Vlakbij Takeshita Dori heb je Yoyogi Park met daarin Meiji Jingu. Dit is weer een tempel, maar daar hadden we niet zo heel veel zin in dus deze hebben we overgeslagen. We hebben de afgelopen twee weken genoeg tempels gezien dus zijn we naar de wijk Shinjuku gegaan. Hier kwamen we ook aan met de bus toen we van Mount Fuji kwamen.
In deze wijk zitten veel bedrijven in hoge gebouwen. We wilden eigenlijk naar Gyoen National Garden, maar deze ging helaas al bijna sluiten, daarom zijn we vanuit de metro weer een winkelcentrum ingegaan (waar heb je deze niet..) en hebben we wat gedronken bij de Starbucks. Deze zit hier in dit gebied echt overal!
We hebben de cocoon tower van buitenaf bekeken en zijn toen doorgelopen naar het Goverment gebouw van Tokyo. Hier mag je gratis in naar de 45ste verdieping. Vanuit daar heb je weer een heel mooi uitzicht over de stad. Het was inmiddels al 18.30 uur, dus de zon ging onder en dat maakte het uitzicht nog mooier.

Als laatste wilden we Yasukuni Dori bekijken. Dit is een straat met veel neon verlichting en heel veel mensen die op zoek zijn naar een restaurantje. We hebben hier weer onze ogen uitgekeken. Ook kwamen we een groep Sumo worstelaars tegen. Die werden begeleid door iemand, maar een van hen wilde wel even kijken voor de foto.

Hierna hebben we de metro gepakt en zijn we terug naar het hotel gegaan. Helemaal versleten rolden we om 21.30 uur ons bed in.

• 09 Mei 2015 - 03:10

Carla:

bijzonder mooi stad

• 09 Mei 2015 - 03:31

Carla:

Tokyo ontzettend mooi stad :)