Wat een ellende! - Reisverslag uit Funatsu, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Wat een ellende! - Reisverslag uit Funatsu, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Wat een ellende!

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

06 Mei 2015 | Japan, Funatsu

Woensdag 6 mei 2015

Wat een lange reisdag zou worden, werd een super lange reisdag. We vertrokken om 9.00 uur uit t hotel en kwamen pas om 18.30 uur op de plaats van bestemming aan. Wat er is gebeurd? We kunnen er nu een beetje om lachen, maar op t moment zelf was ik vooral heel boos! Maar laat ik bij t begin beginnen.

We gingen dus om 9.00 uur uit het hotel om lekkere broodjes te Kopen voor onderweg. Dit lukte al niet, we konden geen bakker vinden, dus hebben we maar weer dure appels gekocht.
We namen de trein van 9.38 uur vanuit Takayama. Dit was weer die mooie trein op dat hobbelige spoor terug naar Nagoya 144 min lang! Na die 144 min was ik weer ontzettend misselijk, maar een jongetje achter ons schijnbaar ook. Alleen hij kon het niet binnenhouden en gooide alles maar in het gangpad... Heerlijk, de geur van kots (sorry) en dan ben je misselijk. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe blij ikwas dat we mochten uitstappen.

Eenmaal op Nagoya moesten we naar de Shinkansen. Deze was vlug gevonden, en we waren vroeg dus snel naar Car 1 voor een non-reservednseat. Onze trein moest nog komen, maar we zorgden ervoor dat we zo gingen staan dat als onze trein op t bordje verscheen we als eerste in de rij konden gaan staan. Wat bleek: mensen gaan gewoon in de rij staan bij een andere trein en laten mensen die die trein moeten hebben dan voorgaan. Net zo lang tot ze zelf vooraan staan bij de juiste trein... Tot dusver de goede manieren van de Japanners.
Gelukkig kon ik snel naar binnen en een plek voor ons bemachtigen. De trein zat namelijk al bijna vol, want deze trein kwam denk ik uit Kyoto.

We zaten goed, in de goede trein, op naar Tokyo dan maar. Onderweg (ik denk een drie kwartier voor Tokyo) zagen we ineens een enorme berg met sneeuw, dus we dachten: mount Fuji. Maar dat kon onmogelijk, want volgens de reisplanning moesten we vanuit Tokyo 24 min met de metro/trein en dan waren we er. Nou ja, dat zal dan wel een andere berg zijn.

In Tokyo gingen we op zoek naar de JR line zoals aangeven stond in de planning (van de reisorganisatie) richting Kawaguchi. Die hadden we snel gevonden. Eenmaal in de trein/metro vroeg Kish aan mij of er ook een briefje was van t hotel. Natuurlijk, maar die hadden we vast niet nodig, want op internet had ik gisteren gezien dat t tegenover t station was. Dat moet te doen zijn. Toch maar het briefje gepakt. Kish zat t te lezen en zei: "eh san gaan we wel naar t goede, want hier staat Kawaguchi-ko." Ik: "ja raar he, maar die mevrouw van japan2go heeft toch echt dit beschreven in haar reisbeschrijving, kijk maar." En ik liet hem de reisbeschrijving zien met daarop een afdruk van de route, met tijden en tussenstations. We vonden het beide vreemd en ik vertelde hem dat ik bij het plannen ook al vreemd had opgekeken, want Kawaguchi-ko was in de reis app niet te vinden. Wel Kawaguchiko, maar de reisorganisatie had immers ook Kawaguchi genomen, dus waarom zou ik eigenwijs zijn?

Op het station van Kawaguchi aangekomen voelden we de bui al hangen. Het eerste wat ik zei was: "maar ik zie geen berg" en Kish zei: "ik zie geen meer". Jullie raden het al: we zaten echt fout. En ga nu maar eens ZONDER internet aan gebrekkig Engels sprekende Japanners vragen hoe je naar Kawaguchi-ko komt.... Dat gaat lastig!!! Ik voelde me erg stom, want na de fouten die waren gemaakt in de beschrijving en het hotel wat niet klopte, had ik haar gewoon niet moeten vertrouwen en m'n eigen gevoel moeten vertrouwen.

Om een lang verhaal kort te maken. Pas 3,5 uur later kwamen we aan in Kawaguchi-ko of hoe je het dan ook schrijft. We zijn 5 keer overgestapt. Hebben aan 7 verschillende mensen de weg gevraagd en moesten het laatste stuk trein nog een extra kaartje kopen ook (totaal 2280¥). Je begrijpt vast dat we het zat waren!

We hadden amper eten gehad toen we om 18.30 uur aankwamen en zijn naar t hotel gelopen. Hier snel ingecheckt en naar t restaurant naast t hotel gelopen. Dit was dicht! Ook de andere restaurants waren DICHT! Uiteindelijk vonden we in een straatje iets wat leek op Italiaans eten en t was open, dus zijn we snel naar binnen gegaan. Hier hebben we gegeten, en eigenlijk nog lekker ook!

Na t eten zijn we naar de kamer gegaan en in bed gedoken. Wat een vreselijke dag. Zo zonde van de tijd! Ik had gewoon nooit op de informatie van de reisorganisatie af moeten gaan en m'n verstand moeten gebruiken. Hoe kan mount Fuji nu midden in Tokyo (nou ja, 24 min erbuiten) liggen???

Morgen willen we hier toch nog even rond kijken en op z'n minst een paar mooie foto's scoren voordat we naar Tokyo vertrekken. Maar voor nu zeg ik welterusten.

  • 06 Mei 2015 - 14:16

    Lloyd:

    ik heb je verslag gelezen groetjes van papa.

  • 06 Mei 2015 - 18:53

    Carla:

    nou nou nou wat een ellende maar een mooi uitzicht van uit de kamer!!

  • 06 Mei 2015 - 18:59

    Carla:

    nauw nauw nauw :D maar mooie foto en morgen zekers een mooie dag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Funatsu

Kishen, Sandra en Jayden

Ja we zijn nu met z'n drietjes!

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 136175

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 19 Augustus 2018

Noorwegen!

15 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Het land van Ikea. Een reis door Zweden.

25 April 2015 - 10 Mei 2015

Japan by railway

31 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Afrika, op naar de wildernis!

26 April 2014 - 09 Mei 2014

Korte reis noord India

21 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondreis China

22 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

New York Concrete jungle

28 April 2012 - 19 Mei 2012

USA baby!

03 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Huwelijksreis - Australië

Landen bezocht: