Me-raa naam (vul je eigen naam in) hai - Reisverslag uit Nawalgarh, India van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Me-raa naam (vul je eigen naam in) hai - Reisverslag uit Nawalgarh, India van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Me-raa naam (vul je eigen naam in) hai

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

28 April 2014 | India, Nawalgarh

Me-raa naam (vul je eigen naam in) hai
(mijn naam is ....)

Vandaag zijn we om 7.56 uur vertrokken vanuit Delhi. We waren blij dat we de stad uit konden. Het is er druk en vies. Om Delhi uit te komen sta je veel in de file. Het is heel druk op de weg, omdat de mensen naar het werk buiten de stad trekken.
De weg is druk en hobbelig. Om 12.00 uur stopte de chauffeur bij een restaurant waar we konden lunchen. Natuurlijk hebben we weer Indiaas gegeten. Deze lunch was op zich lekker, maar minder dan gister. Rond 13.00 uur wilden we weer verder gaan. Er waren buiten zwerfkinderen zonder ouders die ons bijna aanvielen. De kinderen wilden de sigaretten van Carla pakken. De eigenaar moest de kinderen wegjagen.
Onderweg vielen we vaak in slaap. We zijn nog steeds moe van de reis hier naartoe. Gelukkig kunnen we morgen lekker rustig aandoen. Ook zagen we de dorpjes, koeien, kamelen en zeer arme mensen aan ons voorbij gaan en waren we best nieuwsgierig waar we terecht zouden komen…
Om 15.30 uur kwamen we in Nawalgarh, een heel klein dorpje met straten zonder bestrating. Hoe zou ons hotel eruit zien… Gelukkig bleek ons hotel super mooi te zijn. Binnen de muren van het hotel lijkt het wel een klein paradijsje, mooie grasvelden, planten en een zwembad.
We werden ontvangen met een Tikah (de rode stip), Mala (bloemenkrans van oranje anjers) en een rozen drankje. Hierna werden onze koffers naar de kamers gebracht. Deze liggen aan de tuin op de begane grond met een grote veranda ervoor. Hier kunnen we lekker op zitten. De kamers zelf zijn groot en erg mooi, net als het sprookje Aladin.
We hebben lekker wat gedronken op de veranda en zijn toen gaan zwemmen. Heerlijk! We zijn de enigen gasten in het hotel, dus we hebben alles voor onszelf.
Hierna hebben we weer lekker op de veranda gezeten en zijn we rond een uur of 7 gaan eten in het restaurant van het hotel. Dit was erg lekker! Ik zelf ben dol op de Chicken Tikka Masala. Dit is kip in een rode saus. Hierbij neem ik dan rijst. Wendy eet alleen vegetarisch en neemt allerlei vreemde groenten. Vanavond had ze Okra. Dit lijkt op een kleine courgette van buiten, en van binnen meer op een boon.
Nu zitten weer op de veranda (het is nog erg warm!!!) en spelen we een potje pesten en Rummikub.
Tot morgen!

• 29 April 2014 - 12:30

V. Kouwen.:

Vandaag regent het en maar 15 graden. Het is werkelijk zo als in 3 op reis. Het lijkt me ook erg spannend en daar in tegen ook erg verdrietig dat je er weinig mee kan, want dat is een bodem loze put. Zoek nou maar eens de natuur op, misschien wordt je daar dan weer vrolijk van. Groetjes allemaal jan en Marga.

• 29 April 2014 - 18:17

Kishen, Sandra En Jayden :

Hier is het zo warm dat je bijna niets kunt doen.... 45 gr.
    Het is idd erg verdrietig dat je niets aan de armoede kunt doen. De natuur is hier ver te zoeken.. misschien hebben we morgen in Jaipur meer geluk ;-)
    Vandaag wel een super fijne dag gehad in het mooie hotel en zo lekker gegeten!!!