Maandag 5 augustus 2013 – Songpan dag 2 - Reisverslag uit Songpan Muchang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Maandag 5 augustus 2013 – Songpan dag 2 - Reisverslag uit Songpan Muchang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Maandag 5 augustus 2013 – Songpan dag 2

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

05 Augustus 2013 | China, Songpan Muchang

Ja vandaag hebben we op een paard gereden! Wat een dag, we zijn helemaal versleten!

We begonnen onze dag met een ontbijt bij Emma’s kitchen. Na het ontbijt gingen we naar de paarden toe en begon onze tocht. We liepen het eerste stukje liepen we achter de paarden aan. Toen we op het paard mochten klimmen was ik als eerste aan de beurt. Nog nooit gedaan, dus ik tuimelde bijna over het paard heen :D Bij Kish ging het een stuk beter. We hebben toen zo’n 2 uur gelopen, de bergen in. Eenmaal boven namen we even een pauze en hadden we een schitterend uitzicht op Ice Mountain. Dat is idd een berg waar sneeuw op ligt. Als je een tocht van 2 of 3 dagen doet kun je daar te paard naartoe en kampeer je onderweg in de bergen.
Hierna zijn we weer verder gereden, nu een stuk naar beneden. Niet alles konden we te paard doen, want sommige stukken waren zo steil dat we moesten lopen. Zelfs het lopen was lastig, want er waren amper paden en we gingen dwars door de bosjes/struiken heen. Na ongeveer een uurtje kwamen we op een open plek waar de man van de paarden eten ging klaarmaken. Hij had verse Noodles, een Chinese Kool en zojuist geplukte paddenstoelen bij zich. Het water haalde hij uit een stroompje wat hier ging. Hij had verder ook een pan bij zich en sprokkelde wat hout en stenen bij elkaar en maakte een vuurtje. Hij liet alles flink koken en toen kreeg Kish een kommetje. Ik heb deze maaltijd overgeslagen, want het gaat net weer iets beter met m’n maag . KIsh heeft trouwens wel heerlijk gegeten!
Na het eten zijn we terug naar Songpan gegaan en hier kwamen we rond 14.30 uur aan. We hebben even lekker gedoucht en gerust en zijn toen gaan eten bij Emma’s Kitchen.

Nu hebben we pijn in onze billen van het houten zadel en gaan we vroeg naar bed. Morgen moeten we om 07.20 uur een bus richting Chengdu nemen. We zijn benieuwd hoe dat gaat verlopen. Aangezien we om ons heen horen dat de weg niet open is. Wordt weer een uitdaging :D

Groetjes!

• 06 Augustus 2013 - 09:45

Carla. Panday:

groetjes van simba en nala :)
    iedereen maakt het goed , is alleen vreselijk warm!!
    veel plezier jullie xxx