Donderdag 22 augustus 2013 – Hong Kong Disneyland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Donderdag 22 augustus 2013 – Hong Kong Disneyland - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 augustus 2013 – Hong Kong Disneyland

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

22 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag zijn we naar Disneyland Hong Kong geweest. Het was een ontzettend warme en vochtige dag. Het zweet bleef maar komen ☺.
In Disneyland kun je gemakkelijk met de metro komen. Je gaat het laatste stukje met een speciale Disney metro, die ramen in de vorm van Mickey hebben. Ook staan er allemaal beeldjes in.
Disneyland zelf was heel leuk. We hebben de meeste attracties gezien. De leukste attractie was de Grizzly Gulch. Dit is een achtbaan, die niet over de kop gaat, maar verschillende verrassingselementen heeft. De saaiste attractie was de Autopia. Hier mag je in een autootje rijden… op een spoor waar niets te beleven valt. Beetje teleurstellend na een uur wachten in de rij.
Ook hebben we verschillende shows gezien. Deze waren echt super mooi en goed gezongen! De shows waren bijna helemaal in het Engels. Het leek wel of we bij musical voorstellingen waren!
Ook waren er natuurlijk Parades. De standaard Mainstreet parade, zoals in Parijs. Verder had je ook een parade waarbij de Disney figuren en auto’s de plantjes langs de weg water komen geven. Ze zijn alleen “vergeten” dat er ook mensen staan ☺ Dus ja, je wordt nat! Maar dat is niet zo erg met 32 graden.
Wat ons wel opviel, was dat we het kasteel van Doornroosje zo klein vonden… In ons hoofd is het kasteel in Parijs veel groter! Om 21.00uur was er ook nog vuurwerk en werden er sprookjes geprojecteerd op het kasteel.
We hebben een hoop foto’s gemaakt, maar die plaatsen we morgen.
Welterusten!