Woensdag 21 augustus 2013 – Hong Kong Dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Woensdag 21 augustus 2013 – Hong Kong Dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Woensdag 21 augustus 2013 – Hong Kong Dag 1

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

21 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vanochtend hebben we eerst alles omcirkeld op de kaart. Waar we heen willen deze dagen. We hebben 3 dagen, met een halve dag uitloop op de zaterdag. Dan vertrekken we namelijk pas laat in de avond. We willen de drie dagen goed gebruiken, dus een plan is belangrijk ☺
Hier in Hong Kong is het echt heel anders. Dat merkten we al aan het feit dat je op Facebook en Youtube mag! Je ziet hier ook veel niet-Chinezen lopen. Nu vallen wij tenminste niet meer op!
We zijn als lekker gaan ontbijten bij de Starbucks! Hierna wilden we graag met het Peak trammetje naar het uitzichtpunt van Hong Kong. Toen we daar aankwamen vertelden ze ons bij de kassa dat t erg mistig was boven. Dus hebben we besloten vandaag maar niet te gaan en dit uit te stellen tot vrijdag.
We hebben in de buurt van Central Station wat rond gekeken. Overal waar je loopt, of kijkt zijn er winkels. Niet alleen hier, maar door de hele stad. Winkels met kleding, computers, camera’s, schoenen etc.
Hierna zijn we naar een ander deel van de stad gegaan, bij metro station Sham Shui Po. Hier zitten een heleboel shopping malls. We hebben lekker gegeten bij een Italiaans restaurant dat friet bij de spaghetti serveert ☺. Kish had op internet een winkel gevonden die android tv-boxjes verkoopt. Uiteindelijk bleek deze winkel in een computer mall te zitten. Er waren alleen 3 computer malls in dezelfde straat ☺ Ze hebben zoveel spullen in zo’n mall. Van hele pc’s tot laptops en van telefoons tot e-readers. We hebben de winkel gevonden, maar de box niet gekocht.
Hierna hebben we weer de metro genomen. Twee haltes verder. Hier zit de Goldfish Market. In deze straat verkopen ze allemaal dieren. Kittens, puppy’s, konijnen, cavia’s, hamsters en tropische vissen. De vissen zitten in grote aquariums, maar zijn ook alvast voorverpakt in zakjes om zo mee te nemen. Ze hangen aan een rek buiten de winkel. Wonder boven wonder hebben we geen dode vissen gezien!
Toen we deze straat bekeken hadden, zijn we doorgelopen naar een heel groot winkelgebied. Hier kunnen mensen die dol zijn op (sport)schoenen echt hun hart ophalen. De winkels zijn gewoon niet meer te tellen! We hebben bij de Nike winkel nog twee ren shirtjes en broekjes gehaald. Voor 1 setje betaal je net zoveel als voor alleen een shirt of een broekje in Nederland.
Toen we deze straat bekeken hadden kwamen we in de straat ernaast terecht. In deze straat staat een soort markt rij waar je maar net tussendoor kan lopen. Alle kraampjes verkopen souvenirs. En laten wij die nou net nodig hebben ☺
Nu is het inmiddels 21.30uur en zijn we weer terug. Onze benen zijn versleten en we zijn echt moe! Morgen gaan we naar Disneyland!

Groetjes!