Maandag 19 augustus 2013 – Ping’an - Reisverslag uit Longji, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Maandag 19 augustus 2013 – Ping’an - Reisverslag uit Longji, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Maandag 19 augustus 2013 – Ping’an

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

19 Augustus 2013 | China, Longji

Vanochtend werden we gewekt door de hanen die begonnen te kraaien. Vannacht was het heel stil en heel donker hier in Ping’an. Helaas was het bed hard, dus moesten we ons vaak draaien om geen pijn in ons lichaam te krijgen.
We hebben ontbeten in het hotel en zijn toen terug naar de kamer gegaan, want het regende… Gelukkig rond een uur of 11 werd het minder en zijn we snel een wandeling gaan maken. Door de regen zijn er veel laaghangende wolken tussen de rijstterrassen. Dat maakte dat we minder uitzicht hadden. Toch was de wandeling erg mooi! De uitzichten hebben namen als “seven stars with the moon “ en “nine dragons and five tigers”. Toen we bijna weer terug waren in Ping’an begon het weer harder te regenen. We hebben bij een restaurantje rijst uit een bamboe scheut gegeten. De bamboe scheut wordt gevuld met rijst en weer dichtgemaakt en in een soort bbq gestopt. Daar wordt het heel erg warm en zwart. De bamboe scheut wordt dicht bij je aan tafel gebracht en ter plekke opengebroken. Het heeft een bijzondere smaak en was best lekker. Wij hadden er een genomen met kipstukjes erdoor, maar je kunt het ook met varken of vis nemen.
Hierna zijn we naar het hotel terug gelopen. Tijdens het eten hadden we het erover gehad dat morgen een zware dag wordt en dat we eigenlijk met het vliegtuig hadden moeten gaan… Eenmaal in het hotel hebben we de reisorganisatie in China gebeld om eens te informeren. Uiteindelijk hebben we onze trein en bus tickets omgeboekt naar twee vliegtickets en een extra overnachting in Hong Kong.
Morgen vertrekken we om 13.00uur vanaf de parkeerplaats beneden naar Guilin. Daar hebben we om 18:25 uur vlucht UO122 van Hong Kong Express. Om 19:50uur zullen we landen in Hong Kong.
Nu gaan we lekker nog wat eten en hierna nog even wat wandelen.

Groetjes en tot morgen vanuit Hong Kong!

• 19 Augustus 2013 - 11:57

Carla.Panday:

Hi Kish & San , hele mooie foto's!!
    verder wens ik jullie een fijne door reis naar Hong Kong!!
    groetjes en liefs xxx

• 19 Augustus 2013 - 18:11