Zondag 18 augustus 2013 – Yangshuo naar Ping’an - Reisverslag uit Longji, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zondag 18 augustus 2013 – Yangshuo naar Ping’an - Reisverslag uit Longji, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zondag 18 augustus 2013 – Yangshuo naar Ping’an

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

18 Augustus 2013 | China, Longji

Vanochtend waren we om 09.00uur klaar om te vertrekken richting Ping’an. Het regende weer (of nog steeds), dus hebben we ook onze backpacks maar in de raincover gestoken.
Het is ongeveer 3,5 uur rijden naar Ping’an. Het weer was slecht onderweg, en de wegen ook, dus we zijn flink door elkaar geschut.
Voordat je het gebied hier (Longji terraced Fields) in mag, moet je eerst een soort intree geld betalen. Als je eenmaal het gebied inrijdt verandert het landschap meteen. Hier zijn allemaal prachtige rijstterrassen.
Eenmaal bij Ping’an, werden we afgezet op de parkeerplaats. Nu een flinke klim naar boven en dan zijn we bij ons hotel: Liqing Hotel. Het hotel is helemaal van hout en staat bovenop een berg. We krijgen de sleutel en gaan naar de derde verdieping voor onze kamer. De kamer is heel basic, maar het uitzicht… WOW! En: we hebben zelfs een balkon! Vanaf het balkon kijken we zo uit op het dorpje en de rijstvelden beneden ons. Echt schitterend!
Na heel even van het uitzicht te hebben genoten, zijn we beneden in de lobby wat gaan eten. Daarna zijn we terug naar boven gegaan. Het regent nog steeds af en toe. Morgen voorspellen ze mooier weer dus heb ik lekker de hele verdere middag een boek gelezen op ons balkon. Kish heeft z’n camera meegenomen en is het dorpje nog gaan bekijken.
Het plaatsje Ping’an staat niet op de kaart, Longji wel. Ping´an ligt 17 km van Longsheng, richting Guilin. De bevolking bestaat uit Zhuang, die hier sinds 7 eeuwen wonen. Toen ontdekten ze dat er in de heuvels van Ping´an natuurlijke bronnen zitten die het water omhoogstuwen naar bijna de top. Vele generaties hebben de berghellingen getransformeerd in terrassen. Het water wordt langs de terrassen geleid en de natte rijstbouw vormt sindsdien de basis voor de welvaart van het gebied. De terrassen hebben de berghellingen doen kartelen en daarom wordt het hele gebied ook aangeduid als ´drakenrug´, Longji.
Het landschap is er zeer pittoresk en ieder seizoen verschillend. In het voorjaar wordt de rijst geplant en zijn de terrassen gevuld met water, in de zomer zien de terrassen groen van de opgroeiende rijst en in de herfst biedt de oogsttijd zijn specifieke sfeer.

Morgen gaan we wandelen hier in de rijstvelden, maar vandaag houden we het voor gezien, het lijkt wel zondag ☺

Groetjes!

• 18 Augustus 2013 - 12:24

Marja:

Mooi daar! Jullie laatste week nu,he?! Zijn jullie niet vreselijk moe nu van al dat reizen en al die indrukken?:)

• 18 Augustus 2013 - 12:37

Kishen, Sandra En Jayden :

Hoi!
    Ja het is hier prachtig! We zijn best wel moe, en daarom hebben we vandaag ook bijna niets gedaan :-)
    Morgen gaan we lekker wandelen en dinsdag op weg naar Hong Kong. Dat wordt een zware dag, want we zullen er pas op woensdag aankomen. Maar dan kunnen we daar lekker souvenirs kopen en van de stad genieten! :D
    Groetjes!

• 18 Augustus 2013 - 16:04

Carla.panday:

hi kish/san,bijzonder mooie uitzicht zeg??
    goed uitrusten voor dinsdag en blijven jullie goed (jullie zien er wel vermoeid uit)
    groetjes en liefs xxx