Zaterdag 3 augustus 2013 – van Xiahe naar Langmusi - Reisverslag uit Labrang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 augustus 2013 – van Xiahe naar Langmusi - Reisverslag uit Labrang, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 augustus 2013 – van Xiahe naar Langmusi

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

03 Augustus 2013 | China, Labrang

Vanochtend moesten we om 09.00 uur klaarstaan voor onze rit naar Langmusi. Moniek en Maurizio (het Nederlandse koppel wat we ontmoet hebben) zijn met ons meegereden naar Hezuo. Daar is het Milarepa Palace. Dit is een boeddhistische tempel met 8 verdiepingen. Deze hebben we met z’n vieren bekeken en zijn daarna nog de heuvel opgelopen naar de Stupa (een boeddhistisch bouwwerk dat de relieken van een boeddhistische heilige bevat). Hierna moesten we afscheid van elkaar nemen. Wij gaan verder naar Langmusi en zij gaan weer terug naar Xiahe.

De weg naar Langmusi was een stuk beter dan de weg naar Xiahe. We konden flink doorrijden en waren rond 14.30 uur al in Langmusi. We hebben onze tassen naar de kamer gebracht en zijn meteen een wandeling gaan maken door de Namo Gorge.
Dit was echt een schitterende wandeling! De “weg” die je volgt gaat langs en over water dat uit de bergen komt. We moesten dus oppassen dat we niet uitgleden. Toen we een halfuurtje gelopen hadden trok de lucht dicht en begon het te regenen, hagelen en onweren. We hebben onder de rotsen geschuild en toen het iets minder werd zijn we verder gelopen. Als je het “pad” blijft volgen kom je uiteindelijk op een open plek omringd door hoge bergen. Prachtige omgeving!

Eenmaal terug in het dorpje zijn we op zoek gegaan naar de Black Tent Cafe. Een cafe/restaurant aangeraden door de Lonely Planet. Hier hebben we tot onze verrassing westers gegeten: Pasta. Dat was wel lekker, als je van Yak vlees houdt!

Nu zijn we weer op de kamer en gaan we lekker chillen :D morgen weer een reisdag naar Songpan.

PS: het kaartje kent Langmusi niet, dus hebben we weer Labrang/Xiahe ingevuld. We zitten daar dus niet, maar zo'n 350 km eronder.

• 03 Augustus 2013 - 21:34

Erik Jager:

hallo. op een van de foto's weten jullie niet wel dier hier te zien is. Aangezien de afstand wat groot is is het een beetje moeilijk maar het zou een soort die tot de klipdassenfamilie behoort. Deze dieren komen in Azië voor en zouden hun meest oostelijke verspreidingsgebied wel een in China kunnen hebben. Wellicht leuk om via wikipedia verder uit te zoekn. Nog heel veel plezier in China.
    Groet Erik

• 04 Augustus 2013 - 01:24

Kishen, Sandra En Jayden :

Hoi Erik,
    Wat leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten! Dit beestje lijkt op een grote marmot, met een staart. Het woont in holen in het graslandschap. Soms gaat het rechtop staan als een stokstaartje. We hebben de mensen hier gevraagd wat het is, maar de mensen spreken geen engels en begrijpen het niet :D
    We gaan zeker even op het web zoeken naar de klipdassenfamilie en kijken of we wat vinden!
    Groetjes, ook aan de rest
    Kish en San