Dinsdag 23 juli 2013 - Shanghai dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 juli 2013 - Shanghai dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 juli 2013 - Shanghai dag 2

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

23 Juli 2013 | China, Sjanghai

Vandaag lang geslapen. We konden moeilijk wakker worden. Rond 09.00 naar het ontbijt. Dit was best goed. Allerlei soorten eten, van koud tot warm.
Hierna zijn we de stad weer ingegaan. Het is 38 graden en dan gaat alles niet zo heel snel. Als eerst zijn we in de Bund Sightseeing tunnel gegaan. Je gaat in een karretje en ri.jdt door een tunnel met lichtjes. Echt kitsch allemaal. Er werden allerlei dingen geroepen als: Magma, meteor shower. Je moest voor dit ritje 50Y pp betalen (ongeveer 6€ pp) Veel te veel voor wat het waard is, maar ja we zijn hier maar 1 keer.
Eenmaal aan de andere kant van de rivier zijn we in de Oriental Pearl TV geweest. Dit kostte 220Y pp. (ongveer 28€) Hiervoor kan je wel naar de top. Helemaal bovenin zou een Space center zijn… Je moest hoesjes om je schoenen doen, omdat de vloer helemaal wit is, en dat willen ze graag zo houden :D De mevrouwtjes, dragen allemaal space pakjes om het geheel compleet te maken. Die Chinezen zijn gek op game rooms. Een soort gekhallen maar dan met allemaal spelletjes. Ook in deze toren was er een verdieping met van die spelletjes. Het maakt allemaal heel veel lawaai :D Ook zijn we met mensen op de foto geweest die we niet kenden, maar die ons erg interessant vonden :D
Na deze toren hebben we gegeten bij een klein restaurantje. We namen hier Noodles met Pork. Je krijgt dan een grote kom met een soort soep en noodles, vlees, groente en een half ei erin. Dit moet je eruit zien te vissen met je stokjes :D Het was wel lekker!
Nadat we onze magen weer gevuld hadden zijn we naar de Yuyuan garden geweest. Een tuin midden in de stad. Het lijkt daar net of je in de efteling bent :D. Buiten deze tuin zijn allemaal souvenir winkeltjes en ja als je al die leuke spulletjes ziet wil je gewoon van alles kopen :D
Hierna rustig met de metro naar de Bund (boulevard) om te kijken naar de lichtjes, maar die gingen vanavond niet aan… We hebben het gevraagd aan een security mannetje, maar deze sprak bijna geen engels. We begrepen dat het morgen wel gaat gebeuren om 19.30 uur. Dus dan komen we terug. Je zal denken: dat heb je gisteravond toch al gezien? Het aangaan van de lampjes schijnt spectaculair te zijn, want er komen duizenden Chinezen op af!
Nu zitten we lekker op de kamer, bij te komen van deze dag. Er was ons verteld dat de wifi alleen in de Lobby werkt, maar in onze kamer, op de 6de verdieping, werkt het ook prima :D
Groetjes!

PS: DEEP ook hier plassen de kleine kinderen gewoon op straat :D

• 23 Juli 2013 - 18:28

Deep:

Hahwhwhqhahhahahahh in Azie pissen ze gewoon allemaal op straat!! Ik weet al genoeg gehehehhe

Have fun

• 24 Juli 2013 - 14:13

Marloes:

Haha, het eten valt wel mee hè?! Hopelijk blijft dat zo! Wat een schitterende uitzichten!