Maandag 1 augustus 2011 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Maandag 1 augustus 2011 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Maandag 1 augustus 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

01 Augustus 2011 | Australië, Cairns

Maandag 1 augustus 2011
Vanochtend hebben we rustig aangedaan, want we wilden nog heel ven terug naar Kuranda voor want andere souvenirs. Die hebben we kunnen vinden bij een Aboriginal art shop. Hier koop je souvenirs waarvan je “bijna” zeker weet dat ze ECHT zijn, en dat willen we graag.
Hierna zijn we richting Cairns gereden. We kwamen langs Smithfield shoppingcenter dus hebben we eerst even gegeten bij China Café (jammie), om daarna echt naar Cairns te rijden.
Eenmaal in Cairns hebben we een informatiecenter opgezocht. Hier hebben we een cruise voor morgen geboekt naar het Great Barrier Reef. We kunnen daar snorkelen op het Outher Reef. Dit schijnt mooier te zijn dan het Inner Reef. We moeten morgen om 07.30 bij de cruise terminal zijn, dus dat wordt weer vroeg uit bed!
Na dit geboekt te hebben hebben we een wandeling door Cairns City Centre gemaakt; het echte centrum van Cairns. Rons 16.00 zijn we naar de camping gereden: Big 4 Cascades. Ze zeggen dat ze in Cairns zitten, maar dat bleek tegen te vallen. We moesten een half uur rijden eer dat we er waren. Het is wel een hele nette camping; schone douches en toiletten en het is er ook erg rustig.
Onze buren blijken een Nederlandse en een Duitser te zijn. Ze zijn beiden jong naar Australië gekomen en zijn inmiddels met pensioen en wonen in Melbourne en (zoals veel gepensioneerden, bijna alle) gaan ze in de winter naar het noorden. Ze hoorden ons praten en kwamen eens kijken of we echt Nederlands zijn :)
Nu is het inmiddels als 18.43 en ga ik snel stoppen, want morgen moeten we er vroeg uit!