Zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zondag 31 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

31 Juli 2011 | Australië, Kuranda

Zondag 31 juli 2011

Vannacht niet zo heel erg lekker geslapen. De camping is op zich erg mooi, maar het ligt vlak langs de weg dus er is best veel lawaai.
We hebben voor vandaag een plekje gereserveerd in Kuranda Rainforest Accomodation Park. In Kuranda willen we de Scenic Train doen. Dit is een ouderwets treintje wat dwars door de bergen rijdt.
Rond 11.00 zijn we in Kuranda. Het is hier nog stil. We gaan eerst een market in waar allemaal souvenirs verkocht worden. Later blijkt dat Kuranda een plaatsje is waar allemaal souvenirs vekocht worden.
Om 11.30 zijn we naar het treinstation gelopen en daar blijkt dat we alleen een soort tour kunnen boeken om 14.00. Dan brengt de trein (scenic railway) je naar een station genaamd: Fresh water, daar ga je in de bus en die brengt je naar de skyrail die je vervolgens weer naar Kuranda terug brengt. De Skyrail is een kabelbaan van 7,5 km lang die ongeveer 40m boven de grond hangt. Je kunt dus het regenwoud prachtig vanaf boven bekijken en je hebt een schitterend uitzicht! Deze tocht hebben we geboekt en het was echt heel leuk! Echt touristisch :)
Om de tijd tot 14.00 vol te maken hebben we ergens gegeten en nog wat souvenirs gekocht.
Om 17.15 waren we weer terug in Kuranda. Het is daar dan echt uitgestorven en dan merk je dat dit plaatsje alleen voor de toeristen leeft. Zo is het oorspronkelijk ook begonnen; de lokale mensen wilden mensen naar hun stadje trekken en hebben een marktje opgezet. Nu is het een grote souvenirs wereld.
Snel naar de camping en nog heel even buiten zitten, maar het werd snel fris (we zitten weer in de bergen) dus zijn we lekker gaan lezen.