Woensdag 27 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Woensdag 27 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

27 Juli 2011 | Australië, Sydney

Woensdag 27 juli 2011
Vanaacht hebben we minder goed geslapen. Hier in de Granite Gorge is het zo ontzettend stil en zo ontzettend donker! We rijden om 7.56 al weg richting Cape Tribulation. Dit is het noordelijkste puntje van Autralië wat wij zullen bereiken, en waar het oudste regenwoud van de wereld zich bevind; The Daintree.
In Mossman zijn we gestopt om de Mossman Gorge te bekijken. Hier wordt een guided walk gedaan door de Aboriginals die hier wonen. Deze walk wordt elke werkdag om 09.00-11.00-13.00-15.00 gedaan. Wij waren er om 9.30 dus wilden we met die van 11.00 gaan, maar helaas ging die niet door. We hebben toen alvast voor de walk van 13.00 betaald en zijn tot die tijd zelf de gorge ingegaan. Dit kan door een stukje verder te rijden en dan is er door de overheid een heel mooi wandelpad aangelegd. Dit pad duurt ongeveer 2 uur om het te lopen, maar daar hadden we geen zin in. We hebben het eerste stuk gelopen en zijn daarna (11.30) naar het dorpje Mossman terug gereden om te kijken of er wat te eten was. Wat bleek, de plaatselijke afhaal Chineens was ook hier open en dus hebben we daar lekker gegeten. (ook hier kregen we bestek :))
Om 13.00 begon de walk en dit was erg interessant. Het zou 1,5 uur duren, maar de man vertelde zo veel en iedereen had zoveel te vragen over de Aboriganal cultuur dat het een uur langer duurde. We hebben door een stuk regenwoud gelopen waar hij dingen vertelde over planten en bomen, dieren en de cultuur. Aan het eind kregen we ‘bush tea’ en speelde hij een op een diggaredoe. (of hoe je dit ook schrijft), een muziekinstrument, een lang stukje uitgehold hout. Dit muziekinstrument wordt eigenlijk alleen bespeeld door de Aboriganals uit het midden van het land.
Hierna moesten we best opschieten, want we hebben gereserveerd op Cape Trib Camping en om hier te komen moeten we eerst met de pond over en dan is het nog zo’n 30km rijden door het regenwoud. De pond bleek sneller te gaan dan verwacht en kostte $22 retour.
Aan de overkant van de rivier rij je direct het Daintree NP in. Als je deze weg dan zo’n 30km volgt krijg je aan je linkerhand een informatiecenter. Hier zijn we gestopt en hebben we meteen voor vanavond een nachtwandeling door het regenwoud geboekt en een ijsje gekocht. Een paar honderd meter verder aan je rechterhand rij je naar de camping. Hier kregen we een rustig plekje aangewezen.
Voordat we naar de nachtwandeling gingen hebben we de camping bekeken en kwamen we Patrica en Robert tegen. Ook zij zijn vandaag op de camping aangekomen en gaan morgen weer weg.
De avondwandeling was best spannend, want je loopt niet iedere dag in het donker in een regenwoud vol dieren, maar we hebben minder gezien dan dat we gehoopt hadden. We hebben veel grote spinnen gezien, sprinkhanen, wandelende takken en blaadjes en een hagedis. Ook zijn we nog naar krokodillen gaan zoeken, maar daarvan hebben we alleen een oog in ’t water gezien. Om 23.00 waren we weer terug en zijn we in ons bedje gekropen.