Zondag 11 augustus 2013 – Zhongdian/Shangri-La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zondag 11 augustus 2013 – Zhongdian/Shangri-La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zondag 11 augustus 2013 – Zhongdian/Shangri-La

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

11 Augustus 2013 | China, Shangri-La

Vandaag zijn we precies 3 weken onderweg! Dus nog 2 te gaan.
We zijn weer vroeg opgestaan, hebben uitgecheckt en zijn op zoek gegaan naar de mevrouw die die heerlijke Haba broodjes maakt. Deze hadden we snel gevonden en we hebben er dan ook twee gekocht (Y6 = € 0,72), zonder de sambal.
Nu op zoek naar een taxi en naar het busstation.
Daar waren we goed op tijd zodat we nog rustig konden zoeken en vragen waar we precies moesten zijn.
Precies om 08.50 uur vertrokken we vanuit Lijiang. Helaas was er veel file om de stad uit te komen, dus dat kostte ons al ruim een uur.
Onderweg werden mensen boos op de chauffeur. Waarom begrepen we niet helemaal, maar we gingen stoppen, dus we denken dat er mensen waren die naar de w.c moesten :D
Om 14.00 uur waren we in Zhongdian/Shangri-La. Als je de stad in rijdt, is het een grote, redelijk moderne stad. Deze stad ligt op zo'n 3200m hoogte, dus we moeten ook weer veel drinken zodat we geen hoogte ziekte krijgen.
Ons hotel ligt bij de ingang van de Westpoort van de oude stad. Deze lijkt weer veel op Lijiang, allemaal kleine winkeltjes, met heel veel leuke souvenirs.
We zijn eerst lekker gaan eten: Kip stukjes met groente en komkommer met ei en daarbij witte rijst. Mmm.
Er is een liedje van een Chinese zangeres wat we hier overal horen, ook weer in het restaurant. We hebben hier gevraagd hoe ze heet zodat we misschien een cd van haar kunnen kopen. Tussen al die souvenir winkeltjes zitten ook heel veel winkeltjes waar je djembe’s kunt kopen. Ze trommelen dan op dit bekende liedje. We zijn naar zo’n winkeltje gegaan en ja hoor, nu hebben we de cd :D
Helaas ging het weer regenen, dus zijn we terug naar het hotel gerend. Hier hebben we lekker gerelaxt en contact met Nederland gehad. Eigenlijk wilden we later weer de stad ingaan, maar het begon weer zo hard te regenen dat we toch maar op de kamer zijn gebleven.

Morgen blijven we nog een dagje hier, en doen we het ook rustig aan!
Groetjes!

• 11 Augustus 2013 - 13:52

Carla.panday:

och bleef maar naar jullie foto kijken , miss you !!
    genietse en groetjes kus kus kus

• 12 Augustus 2013 - 08:50

Brenda:

heey juf sandra
    hoe is het in china
    ik zie hele leuke foto's
    verder nog heel veel plezier in china
    -x-x-x-x-
    brenda :) :P

• 12 Augustus 2013 - 12:53

Kishen, Sandra En Jayden :

hoi Brenda!
    Het is hier heel mooi! We zien veel bijzondere dingen en... je gelooft het nooit, maar ik heb op een paard gezeten :D We hebben op dat paard een tocht door de bergen gemaakt. Het zadel was van hout, dus ik had wel 3 dagen pijn in m'n ... :D
    Hoe is jouw vakantie?
    Groetjes!