Dag 5 Sedona - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 5 Sedona - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 5 Sedona - Grand Canyon

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We waren weer vroeg wakker... dat tijd verschil zit echt nog in ons lichaam. Om 07.00 hebben we een munt voor de douche gekocht en zijn we gaan douchen. Gelukkig is deze niet zo primitief als de wc's.
Om 08.00 zijn we naar Sedona terug gereden en hebben we dar bij de visitor centor een dagkaart gekocht om te mogen parkeren op alle wandelpaden, en dat zijn er echt veel!! Je kan hier zo veel wandelen, wow! Ook hebben we info gekregen over welke wandeling leuk is. Verder hadden ze ook al folders over the Grand Canyon. Dit zal onze stop voor vandaag worden, na de wandeling.
Rond 10.00 zijn we begonnen aan de boyntonpass. Dit is een wandeling van 5 miles (8km) en deze zou easy moeten zijn. Nou easy m'n *&^&! Dit viel echt tegen. Zeker het eind was echt wel een klim. Als je er dan eenmaal bent, is het wel de moeite waard. Echt heel mooi. Je zit dan bovenop een enorme rots te genieten van de rust, HEERLIJK! Maar ja, dan moet je ook weer dezelfde weg terug :-D
Rond 13.30 waren we weer terug en waren we echt versleten. Nu op zoek naar iets te eten. In het centrum vonden we een Indiaas Restaurant! Lekkerrr. Daar hadden ze lopend buffet, dus pakken wat je wil.
Nu onze magen weer gevuld waren zijn we nog even naar de airport gereden om een mooie foto maken van Sedona met de bergen erachter. Hierna was het echt tijd(15.15) om aan onze reis naar de Grand Canyon te beginnen.
Hier kwamen we aan rond 17.50. Het kost $25 om 7 dagen in het park te wandelen. Wij zijn naar de Mather Campground gereden. Dit kost $18 maar dan heb je geen stroom en water. Het is een hele grote camping en erg toeristisch allemaal.
Eenmaal daar hebben we een plan voor morgen gemaakt, want dan willen we de Canyon gaan bekijken.

• 05 Mei 2012 - 11:15

Sita:

Grappiggg, Pavan zat maandenlang in Prescott, daar zijn jullie al langs gereden :)

• 06 Mei 2012 - 05:19

Carla.panday:

heel mooi!!het is een super vakantie hey!!