Etosha naar Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Etosha naar Rundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Etosha naar Rundu

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

10 Augustus 2014 | Namibië, Rundu

Zondag 10 augustus 2013

Etosha naar Rundu

Vandaag een lange rit gemaakt van 430 km.
Na ons ochtend ritueel van opstaan en opfrissen gelijk de weg opgegaan. Deze rit is saai. Het gaat alleen over geasfalteerde wegen en dat zijn we niet meer gewend. Tot nu toe hebben we alleen op gravel gereden en maakten de wegen veel bochten. Vandaag dus niet… We moesten dus oppassen dat we niet in slaap vielen. Na een rit van ongeveer 5 uur kwamen we aan in Rundu. Hier hebben we eerst een supermarkt gezocht. Natuurlijk vonden we de spar en hier hebben we weer boodschappen ingeslagen. Ons vlees is allemaal op (dankzij de “aardige” meneer bij Palmwag) en hier hebben we weer voor twee dagen vlees gekocht. Daarna gaan we de grens over en we hebben gehoord dat je vlees dan ook afgepakt kan worden…

Rundu is een aardig plaatsje. Nou ja aardig, ik denk voor Afrikaanse begrippen. Je ziet wel dat in de “grotere” steden het afval weer op straat ligt, en dat maakt het minder aantrekkelijk. Er zijn wel redelijk wat winkels en je ziet hier dan ook de wat rijkere mensen.

Als we om 13.30 uur bij de camping aankomen worden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. We krijgen een drankje en ze vertelt ons dat er problemen zijn op de camping plaatsen. Ze kan ons geen plek geven, maar op een naastgelegen camping kunnen we terecht en hebben ze een plekje voor ons. Deze camping heet Samsitu. Na het boeken van een cruise over de rivier, rijden we de poort weer uit op zoek naar Samsitu. Na wat zoeken vinden we de camping, maar zien niemand. We rijden maar door naar de plekken en worden daar opgewacht door iemand die ons vertelt dat we even mee moeten lopen. Eenmaal bij de bar krijgen we te horen dat we verwacht worden en dat we zelf een plekje mogen kiezen. Dat laten we ons natuurlijk geen tweede keer zeggen! We kiezen een prachtige plek aan het water op het gras. Dat gras is voor het eerst, want normaal hebben we achteraf plekken op gravel en zit alles, maar dan ook alles onder het zand. We zijn dus erg blij. In de rivier zitten nijlpaarden en krokodillen, dus we hopen iets te zien. De plek is zo rustig, dat we het achteraf helemaal niet erg vinden dat er op de camping waar we eigenlijk moesten zijn (die bij een lodge hoort) geen plek is. De campings bij lodges zijn doorgaan niet zo geweldig. Zoals ik eerder schreef sta je op een achteraf plek, want de huisjes krijgen de mooiste uitzichten. Deze heeft geen huisjes, dus krijg je echt super mooie plekken!

Het sanitair is hier ook super netjes, dus ik kan eindelijk eens de was doen. Dit gebeurd hier allemaal op de hand, maar met zulk mooi sanitair is dat niet erg. We spannen een lijntje tussen twee bomen en de zon schijnt zo lekker dat het zo droog is.

Ondertussen koken we en eten we heerlijk in het zonnetje aan de prachtige rivier.

Om 16.00 uur gaan we weer terug naar de andere camping en gaan we met de cruise mee. Dit was zo grappig. Wij, twee landlopers (zo zien we er inmiddels wel uit), tussen allemaal zeer nette mensen met sjaaltjes om en indiana jones hoeden op ☺. Iedereen keek ons aan, en Kish en ik moesten ons best doen om niet in lachen uit te barsten.
De cruise levert ons een krokodil, waterslang, waterleguaan, mooie vogels en een prachtige zonsondergang op.

Hierna terug naar Samsitu om onze tent op te zetten. Vanavond is het Supermoon. Dit betekent dat de maan het dichtst bij de aarde staat en dat komt niet zo vaak voor. Ze maken daar hier een heel groot ding van op de radio, dus dat willen we wel zien! Om half 7 is hij op z’n mooist en dat klopt ook wel! Alles wordt verlicht en eigenlijk heb je geen zaklamp nodig.

Wij kruipen weer vroeg ons bedje in. Weltrusten!