Vrijdag 29 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

29 Juli 2011 | Australië, Sydney

Vrijdag 29 juli 2011
Ja, en toen hadden we nog maar 1 week. Wat is het snel gegaan! We zijn gewoon al 4 weken onderweg en het lijkt wel gisteren dat we in het vliegtuig zijn gestapt. We hebben zoveel gezien dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar we 3 weken geleden waren…
Vannacht werden we wakker van de regen. Het regende ze hard dat we zelfs de raampje dicht moesten doen, omdat het inregende. Gelukkig hadden we de stoeltjes in de tent gezet, anders hadden we natte stoeltjes gehad. Het is bewolkt en soms regent het weer. We zijn daarom laat opgestaan en zitten in de camper alvast te kijken en te plannen voor de laatste dagen. We moeten namelijk woensdag de camper inleveren in Cairns, maar daarvoor hebben we nog de zaterdag t/m dinsdag. Deze dagen willen we als volgt besteden:
Zaterdag: vertrek cape trib, krokodillen tour, en kijken waar we kunnen slapen. Of Port Douglas, of Ellis Beach.
Zondag: vertrek waar we sliepen, naar Kuranda. Hier willen we de Senic railway nog zien.
Maandag: vertrek Kuranda en naar Cairns op een camping.
Dinsdag: Cairns camping blijven om een dag de zee op te gaan en het Great Barrier Reef te bekijken.
Woensdag: inleveren camper en naar het hotel in Cairns.
Donderdag: hotel en Cairns
Vrijdag: naar huis.
Na deze dingen te hebben vastgelegd zijn we naar “de winkels” (er is 1 supermarkt en 2 cafeetjes) gelopen om te lunchen. Hierna via het strand terug gelopen. Als je voorbij de camping loopt en je gaat na 500m het bos in is daar een creek waar je krokodillen kan zien. Dit hebben we ook op de terugweg gedaan en we hadden geluk: er lag een krokodil op de kant te slapen. Hij werd waarschijnlijk door os gestoord in z’n slaap en ging het water in. Dan is het moeilijk om ‘m te blijven volgen. Je ziet dan nog alleen z’n ogen boven t water uitkomen.
Na dit zijn we naar de camper gegaan en hebben we de rest van de middag naast de camper doorgebracht met lezen en het dag verslag tikken en schrijven.
Morgen ochtend vetrekken we op tijd naar de veerpont. Aan de andere kant van het water heb je een hoop bedrijfjes die tochten verkopen. Je gaat dan met een bootje de rivier op om krokodillen in het wild te zien. Dit lijkt ons leuker dan de parken die je bij Cairns hebt waar, net als in de dierentuin, de krokodillen gevoerd worden.