Zondag 17 juli 2011 - Reisverslag uit Tewantin, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zondag 17 juli 2011 - Reisverslag uit Tewantin, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zondag 17 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

17 Juli 2011 | Australië, Tewantin

Zondag 17 juli 2011

Vandaag was een erg leuke dag! We stonden op om 08.00 en hebben snel gedouched en gegeten. Daarna zijn we gelijk naar Australia Zoo gereden. Dit was ongeveer 4 km terug.
Eenmaal daar aangekomen was het nog erg stil, want hij ging om 09.00 open en wij waren er rond 09.15. We hebben de kaartjes gekocht en daarbij een kaartje om een klein bezoekje te brengen aan het animal hospital wat erbij is.
Binnen konden we meteen weer dieren aaien: blue lizzard. Deze naam dankt hij aan z’n tong, die is namelijk blauw. Ook een kleine krokodil konden we aaien. We zijn eerst gaan kijken hoe laat de foto werd genomen met de koala. Je mag dan zelf de koala vasthouden en ermee op de foto gaan. Natuurlijk moeten er weer vele dollars voor betaald worden, maar ja je kan niet iedere dag een koala vasthouden!
Om 11.00 was er een show met allemaal dieren: papegaaien, olifanten, krokodillen en een slang. Dit is echt heel anders dan in Nederland. Hier wordt er echt een show van gemaakt en in een dierentuin kan je bijna alle dieren aanraken en vasthouden. Overal in het park staan oppassers met een dier die je kunt aaien. We hebben bijvoorbeeld ook Wombats gezien. Die zijn zo ontzettend schattig! Het lijken soms koala’s en soms een beetje en soms ook iets van een kangaroe… Deze beesten lopen soms aan een lijntje me de oppasser mee!
Ook de tijgers lopen aan een lijntje en “knuffelen” met hun oppassers. Er rijdt een treintje door het park die uitleg geeft en daarin vertelde ze ons dat er allemaal “oppassershuisjes” zijn waar jonge dieren en hun oppasser samen wonen voor een tijdje. Zo wennen ze aan elkaar en leren ze elkaar te vertrouwen. Als het beest eet, eet de oppasser ook. Als het beest slaapt, slaapt de oppasser ook.
Ook hebben we weer kangaroes gevoerd en geaaid. Hier hadden ze zelfs de rode kangaroe! Die is zo zacht en wollig!!
Nadat we het park bekeken hadden (15.00) zijn we nog naar het hospital gegaan. Hier kon je de verzorging kamers en de operatiekamers achter glad bekijken. Er waren veel koala’s in de hokjes. Die komen uit het wild en hebben dan bijvoorbeeld een botsing met een auto gehad.
Na dit zijn we om 16.00 naar Noosa vertrokken waar we nu in Tewantin op een BIG4 camping staan. We doen nu eerst de was en dan kijken we of we nog even op internet kunnen.
Helaas was dit erg duur dus kijken we morgen weer!

• 18 Juli 2011 - 08:58

Carla Panday.:

jemig kish en san wat een mooie foto's? oh ja niet erg hier is het elke dag regen en nog eens regen.

• 18 Juli 2011 - 21:48

Ronald:

Heej

Nou ik ben met taar een zondag ook naar de dierentuin geweest alleen
    Onze dieren die beten je helaas maar pandaberen hebben ze hier niet viel me nu net op
    Is daar ook verteld waarom ze die hier niet hebben ?

Maar gave verslagen en leuke foto's

Toedelsss

• 23 Juli 2011 - 06:18

Eskape:

He Roon,

Pandaberen??? Die heb je hier ook niet hoor :-) Je hebt hier wel Koalabeertjes en waarom ze die in Nederland niet hebben? Omdat we daar geen ecalyptusbomen hebben. Ook het invliegen van die bomen/bladeren gaat niet, want de koala's eten alleen verse...
    Groetjes aan Tara!

Kish en San