Zaterdag 16 juli 2011 - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 juli 2011 - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

16 Juli 2011 | Australië, Landsborough

Zaterdag 16 juli 2011
Vandaag zijn we vroeg uit de veren en hebben we ontbeten in de Camping Kitchen. Het regende zo hard dat we onze Camper hebben verplaatst naar de Camping Kitchen. Op de planning staat een bezoekje brengen aan Brisbane.
In Brisbane hebben we geparkeerd op de South Bank waar we het gratis buitenzwembad hebben bekeken met de kraampjes van de artistieke mensen. We hebben deVictoria bridge genomen over de Brisbane rivier en zijn naar de Queenstreet gewandeld. Daar hebben we een Food Court lekker pannekoeken gegeten. Je kon daar ook Dutch Poffertjes. We konden het niet laten om wat Chicken Fried Rice te bestellen bij de Tai en als toetje een gezonde aarbei-banaan milkshake.
Hierna hebben we de City Botanic Gardens bezocht. Ondanks het slechte weer was het een leuke wandeling. Via de Albert Street zijn we weer naar de parkeer garage gewandeld en deBruce Highway op gegaan richting de Sunshine Coast (waar blijft de Sunshine?!?!)
We zijn net voorbij Caboolture de snelweg afgegaan. Daar hebben we de 24 (Steve Irwin Way) genomen. Deze weg gaat richting de prachtige Glass House Mountains.
De legende van de Glass House Mountains verteld dat er een familie leefde bij de zee. De vader heette Tibrogargan en de moeder Beerwah. Ze hadden 9 kinderen en voor elk familielid vind je een berg.
De Glass House Mountains zijn overblijfselen van vulkanen die 25 miljoen jaar geleden actief waren in de omgeving. In de loop der tijd zijn de rondingen van de vulkanen weggegaan en bleven alleen de solide bergen over die we nu zien. Deze vormen de kern van deze oude vulkanen. Er zijn in totaal 15 bergen in die gebied en de hoogste is Mount Beerwah. Die is 565 meter hoog.
Wij hebben Mount Ngungun beklommen. Deze is 253 meter hoog. Dat was erg leuk om te doen. We zullen slapen als een baby.
Daarna zijn we een slaapplek gaan zoeken in Beerwah. Was niet echt een succes aangezien we naar een erg verlaten en bedorven Camping Park werden gestuurd. We voelden ons niet veilig en besloten in het donker verder te rijden. We zochten naar een zogenaamde Camping Center, wat uiteindelijk een winkel bleek te zijn. Onderweg hadden we de weg gaan vragen en we moesten allemaal best wel lachen.
Op aanraden van een Australiër in een café we uiteindelijk beland in Landsborough Pines Caravan Park. We kregen daar een Grand Tour door het park in een Golf Karretje. Wat al een belevenis op zich is, aangezien we nog nooit in eentje gereden hebben.
Morgen gaan we 4 km terug om de Australia Zoo te bezoeken.

• 18 Juli 2011 - 08:56

Carla Panday.:

jongens wat een belevenis zeg!!!prachtig zeg al de foto's.kusje mama.