Maandag 11 juli 2011 - Reisverslag uit Hat Head, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Maandag 11 juli 2011 - Reisverslag uit Hat Head, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Maandag 11 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

11 Juli 2011 | Australië, Hat Head

Maandag 11 juli 2011

Vanochtend eerst lekker gedouched. Na het douchen stond Chris (onze buurman die op 27jarige leeftijd uit Nederland is vertrokken en inmiddels 78 is) weer bij onze plek om een praatje te maken. Gisteravond was hij, nadat we de was hadden gedaan, ook bij ons langs geweest. Een vriendelijke man die graag een praatje maakt. Hij staat graag op deze camping in Forster, omdat het er zo rustig is. Zelf wonen ze (hij en zijn vrouw June, uit Engeland) in Townsvile. Dit ligt veel noordelijker. Hij heeft ons uitgenodigd voor de koffie en kan niet begrijpen als wij zeggen dat we geen koffie drinken, maar alleen thee. Natuurlijk kan hij dat ook maken en als we onze eigen bekers meenemen worden we uitgenodigd in zijn caravan. June is de was aan het doen en komt er later ook bij. Ze geven ons veel tips over welke plaatsen leuk zijn en welke plaatsen vooral niet. Ze hebben twee kinderen, een dochter die in Sydney woont en een zoon die heel veel reist voor z’n werk. Als we vertellen dat Kish een paar maanden geleden een aanbod kreeg om in Sydney te gaan werken vertelt hij enthousiast dat er in Australië veel mensen nodig zijn om te werken. Kortom: hij zou nooit ergens anders willen wonen. Hun huis in Townsville op het strand is voor hun helemaal geweldig.
Na afscheid te hebben genomen van Chris en June gaan we de weg op en alweer snel gestop bij een groot shopping center in Forster, om een ontbijtje een waterkoker en slippers te kopen. Ze hebben hier hele grote winkels. Er zit ook een Aldi. Kish zag bij een kledingzaak een t-shirt van transformers en heeft die ook gekocht.
Hierna zijn we naar Port Macquire gereden. We zijn naar Billabong Koala Park geweest. Hier kon je de koala’s aaien en andere dieren (kangaroo’s, krokodil, andere reptielen en dingo’s) aaien en aanraken. Dit was echt heel erg leuk! We hebben bij de ingang een bekertje kangaroo voer gekocht en dit gevoerd. Een koala voelt zo zacht en wollig! Ze slapen eigenlijk de hele dag en eten af e toe een eucalyptus blaadje. Een kangaroe voelt ook best zacht. Er was ook een baby kangaroo die er heelijk voor ging liggen om geaaid te worden.
Hierna zijn we het centrum van Port Macquire ingereden en zijn we naar het Koala Hospital gegaan. Dit is gratis, maar alles wat je aan souveniers koopt wordt aan de dieren gegeven. Hier zijn een hoop vrijwilligers die dag en nacht klaar staan om de beestjes te verzorgen en eten te geven. Sommigen koala’s worden helemaal verbrand binnengebracht en kunnen na een pa jaar weer gezond de natuur in! Anderen kunnen misschien wel nooit terug, door een huidaandoenig of kanker, maar worden daar goed verzorgd.
Hierna zijn we naar Hat Head gereden. We waren er 5 minuten voordat de receptie sluit (17.55). Het wordt hier in Australië al vroeg donker (17.30) Je moet dan echt zorgen dat je een plekje gevonden hebt, want je ziet niets meer en dan komen ook de dieren uit de struiken en kan je ze aanrijden. In Hat Head hebben we een camping gevonden waar het heel rustig is. We kunnen in het donker moeilijk een plekje vinden en zetten de camper ergens neer en zien morgen wel waar we wakker worden!

• 12 Juli 2011 - 08:57

Carla Panday.:

mama reist met jullie mee !!!prachtig zeg tot nu toe!!!

• 12 Juli 2011 - 09:01

Kishen, Sandra En Jayden :

Wat bent u er de snel bij!! Leuk hoor! Groetjes wij gaan straks slapen! Welterusten alvast, want we zitten in de kou buiten te internetten :-) Het is hier nu 19.00 uur dus over 5 uur al de 13de :-)

Doegggg
    Kish en San