Dinsdag 12 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 juli 2011 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

12 Juli 2011 | Australië, Sydney

Dinsdag 12 juli 2011

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan( we werden weer wakker van de vele papagaaien hier :)) om een wandeling in de buurt te maken. De mevrouw van de receptie vertelde ons dat je hele mooie wandelingen kunt maken hier.
Toen we de gordijnen opendeden wisten we niet wat we zagen: 2 kangaroo’s vlak achter de camper! 2 van die grote!! We hebben natuurlijk meteen onze camera gepakt en zijn gaan schieten! Ze bleven naar ons kijken, maar sprongen niet meteen weg.
Na het douchen waren de kangaroo’s er nog steeds en hebben we in de camping kitchen ontbijt gemaakt. Dit is echt super hier: een keuken met een waterkoker, toaster, koelkast, magnetron en afwasmogelijkheden met afwasmiddel! Er is helemaal niemand dus we hebben lekker rustig aangedaan.
Na het ontbijt hebben we alles ingepakt en zijn we om de hoek van de camping op een parkeerplaatsje gaan staan om een wandeling te maken. Dit was erg leuk. Eerst zijn we over het strand gelopen en heb ik veel mooie schelpen gevonden en daarna zijn we de rivier gevolgd en daar waren heel veel pelikanen waar we ook weer veel foto’s van hebben gemaakt! Twee wilde diersoorten op 1 dag: Geweldig!! Op het strandje van de rivier (het leek cola kreek wel, zo bruin was het water!) waren kinderen naar krabbetjes en kreeftjes (jabby’s) op zoek. Deze gebruiken ze als lokaas om mee te vissen. De krabjes hadden een blauw schildje en zagen er griezelig uit, maar de kinderen speelden er gewoon mee. De moeder van de kinderen vertelde ons dat er weinig buitenlandse toeristen in Hat Head kwamen. Ze gaf ons de tip om de berg op te lopen en daar heb je een heel mooi uitzicht op de zee. Dit klopte zeker weten! Echt schitterend!! Als je goed kijkt zie je soms ook een ‘blow’ van een walvis!
Na deze wandeling zijn we in de auto gestapt en naar Macksville gereden. We hebben daar boodschappen gedaan en bij de plaatselijke chinees Chicken fried Rice gegeten. Met een volle buik konden we doorrijden naar Arrawarra. Hier zit SpotX, een camping waar veel surfers komen.

Na 5 dagen op de weg in Australië valt het ons op dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn! Iedereen zegt elkaar gedag: “hi, how are you doing?” of “How are ya mate?”. Ook de mensen op straat staan klaar om je te helpen of gewoon een praatje te maken! Wat een prachtig volk.

• 12 Juli 2011 - 09:38

Marja:

Ha Sandra,
    Ik weet niet precies of het daar nou later of vroeger is ,dus ik feliciteer je maar alvast met je verjaardag!Het zal vast een dag worden om niet snel te vergeten.
    Groetjes!