2 augustus 2014 – Onze eerste nacht in de tent… - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu 2 augustus 2014 – Onze eerste nacht in de tent… - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

2 augustus 2014 – Onze eerste nacht in de tent…

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

02 Augustus 2014 | Namibië, Windhoek

Goedemorgen!
We hebben vannacht heerlijk geslapen in onze tent op het dak! Omdat we zo laat aankwamen moesten we de tent in het donker opzetten, dus dat was een uitdaging. Hoe het kwam dat we zo laat waren zal ik uitleggen.

In Johannesburg aangekomen moesten we door allerlei controles. Daar stonden enorme rijen en het duurde dan ook erg lang. Eenmaal in de vertrekhal hebben we lekker ontbeten met uitzicht op de vliegtuigen. Het is trouwens een heel mooi vliegveld. Heel europees ziet her eruit met leuke winkels.
Omdat iemand ons had geholpen op Londen met inchecken voor de vlucht naar Windhoek stond er nog geen gate nummer op de boardingpass. Er zijn in Johannesburg grote schermen met de vluchten, alleen niet alles komt erop. Onze vlucht kwam maar niet, dus zijn we het gaan vragen. Toen we eenmaal bij de gate waren was het daar een soort van chaos. Niemand wist hoe laat we gingen vertrekken. Opeens stonden er een paar mensen op en konden we doorlopen naar de bus. De bus bracht ons naar het vliegtuig. Er stonden 2 vliegtuigen en we moesten zelf maar kiezen naar welke we liepen, heel vaag allemaal.
Om 12.25 uur zitten wij als eerste in het vliegtuig en kunnen we ons douane formuliertje invullen. Dit betekent wel dat we al 25 minuten te laat vertrokken zijn. Als we eenmaal gaan bewegen (12.45) denken we dan ook echt te vertrekken, maar helaas gaan we pas om 13.07 uur de lucht in.
Zoals eerder gezegd snappen we niet zoveel van het tijdsverschil. Wij dachten dan ook dat we te laat aan zouden komen in Windhoek, maar toen we daar eenmaal waren bleek het toch een uur vroeger te zijn…. Als er iemand is die dit kan uitleggen, graag!
Maar goed, om 15.40 landen we dan in Windhoek. Dit ging helaas niet zonder hartstilstand…. Voordat we gingen dalen zei de piloot dat er turbulentie zou zijn. Die was er inderdaad en niet zo weinig ook. Eenmaal onder die luchtlaag gingen we ineens schuin en dan weer naar beneden en vervolgens zag ik uit mijn raampje de grond wel erg snel dichtbij komen, maar nog geen landingsbaan… Ineens gaf de piloot weer heel veel gas en gingen we weer omhoog! Iedereen schrok nu wel en werd onrustig. Vervolgens gingen we weer naar beneden en zagen we nog geen landingsbaan. Ineens was daar de landingsbaan en kwamen we met een heel harde bons op de grond. De minuten tussen het weer omhoog gaan en landen zat iedereen met ingehouden adem. We denken dat deze piloot z’n eerste landing heeft gemaakt…

We moesten over het vliegveld naar de douane lopen (net als in Suriname). Hier kregen we weer een stempel in onze paspoort en konden we onze koffers ophalen.
Deze waren al van de band gehaald en bij mijn backpack was het slotje eraf… Dit hebben we meten melden bij een balie. Want mocht er iets mis zijn dan hebben we bewijs dat we het gemeld hebben. Dit duurde bijna een uur.
In de tussentijd zochten we ook naar iemand die ons op zou halen…. Die was er niet. We zijn toen naar de balie van Kea op het vliegveld gelopen en die heeft iemand gebeld. Het was toen inmiddels al 15.00 uur! Om 15.15 uur waren we op het kantoor van de campers en kregen we uitleg en moesten we papieren tekenen. Dit duurde tot 16.30 uur.
We zijn toen eerst naar de supermarkt in Windhoek gereden, maar toen was het al bijna donker…
In de supermarkt hebben ze veel te koop. Het ziet er netjes uit. Ze hebben zelfs van die elektronische prijskaartjes aan de schappen zoals bij de MediaMarkt :D. We hebben alleen het hoognodige voor morgenochtend gekocht.
Om 18.00 uur kwamen we eindelijk op de camping aan. Snel ingecheckt en de tent opgezet. Hierna gegeten in het restaurant. Het is een luxe camping. Er is een restaurant en Wi-Fi en volgens mij ook een zwembad, maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Na het eten hebben we ons bed opgemaakt en een heerlijke douche genomen. Wat knapt een mens daarvan op!
Na jullie een berichtje te hebben gestuurd zijn we lekker gaan slapen.

Nu zitten we naast de camper en hebben we ontbeten. De “koelkast” stond zo koud dat we bevroren water en yoghurt hadden. En dat terwijl we niet eens in India zijn :D Gelukkig dat we geen eieren hadden meegenomen ;-)

Ik ga me zo even aankleden en dan pakken we de boel in en gaan we onze eerste reis maken. Vandaag gaan we naar Sesriem. Ik betwijfel het of daar internet is, het is namelijk in de jungle. Hier blijven we twee nachten en willen we de Sossusvlei bekijken.
Op 04-8 gaan we naar Swakopmund daar hebben we misschien wel internet…

Tot snel!

Kishen en Sandra

• 02 Augustus 2014 - 11:15

Lloyd Panday:

Beste kinderen ,

Met ons gaat het goed en de poezen ook.
    wij hebben jullie verslag gelezen, wij moesten zo lachen i.v.m.de landing en bevroren koelkast.

groetjes van pa en ma

• 02 Augustus 2014 - 16:15

Helma Trommel:

Hoi Sandra en Kishen,

Wat een spannend verslag om te lezen, vooral het verhaal over de landing. Al het wachten en organiseren lijkt me ook best lastig.In de Pyreneeën is het ook niet zo rustig als anders. Gisteravond hadden we een werkelijk vreselijk onweer dat tussen de bergen bleef hangen. Zulke grote flitsen en harde klappen heb ik nog nooit gehoord of gezien. Vandaag een dag verder nog wat gerommel zo hier en daar in de bergen.
    Ik wens jullie een heel voorspoedige reis en ga het natuurlijk volgen.

Groetjes,
    Helma

• 02 Augustus 2014 - 18:52

Meloezzie:

Spannend!!! Nu gaat het echte werk beginnen! Hoewel... met het vliegtuig hebben jullie al een aardige vuurdoop gehad... Wees voorzichtig en geniet ervan! Ik ga genieten van jullie verhalen en foto's! Groetjes Marloes

• 06 Augustus 2014 - 10:17

Lloyd Panday:

Hallo kishen en sandra,
    Hoe gaat het met jullie daar alles goed . Al een paar dagen hebben wij geen verslag van jullie gelezen. groetjes van pa en ma

• 11 Augustus 2014 - 12:39

Caty:

Hoi Sandra en Kishen,

Leuk om jullie verslag weer te lezen, je weet dat ik een trouwe fan ben.

Ben vandaag een dagje thuis en lees nu je verslagen.

De rest komt volgende week, want ik ga nog een week naar Limburg.

Geniet ervan ,

groet, Caty