Dinsdag 13 augustus 2013 - Shangri-La naar Dali - Reisverslag uit Dali, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 augustus 2013 - Shangri-La naar Dali - Reisverslag uit Dali, China van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 augustus 2013 - Shangri-La naar Dali

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

13 Augustus 2013 | China, Dali

Vandaag hebben we 7,5 uur in de bus gezeten. We hebben vanochtend eerst ontbeten bij een restaurantje in het dorpje en zijn om 9.00 uur per taxi vertrokken naar het busstation. Dit bleek nog niet zo makkelijk te zijn, want de chauffeur begreep niet zo goed waar we heen wilden. Gelukkig was er een Chinese mevrouw die Engels sprak en toevallig ook naar Dali ging. Ze wilde wel een taxi met ons delen. Uiteindelijk hebben we 5Y betaald voor de taxi, en de mevrouw ook 5Y. Dus super cheap. Als je met de bus naar het station gaat betaal je overigens maar 1Y (€0,12).
Op het busstation was het zoals gewoonlijk weer druk. Voor het toilet moest je 0,50Y betalen en was echt heel erg vies…
De bus was prima te doen. We hadden een zeer ruime plek. Na 5 uur krijg je wel pijn in je kont in de bussen hier, want net zoals de matrassen zijn de zittingen erg hard. Onderweg zijn we gestopt om te eten. Het probleem was dat we niet wisten hoe we iets moesten bestellen, of liever gezegd: wat we moesten bestellen. Er was geen menukaart, geen plaatjes, alleen een loketje waar je iets kan roepen. Gelukkig hadden we 2 doosjes met noedels gister gekocht. We hebben warm water gevraagd en hebben de noedels maar opgegeten :D
Toen we in Dali aankwamen werden we door de buschauffeur ergens afgezet en moesten we het hotel nog vinden. Gelukkig hebben we ons briefje met daarop de naam en adres van het hotel in Chinese tekens. Zo werden we de goede kant op gewezen.
Na een half uur lopen en 4 keer vragen hadden we het nog niet gevonden. Daarom vroegen we het nog maar eens. Deze meneer kon het schijnbaar niet uitleggen, maar brabbelde wat over een taxi. Het kostte 10Y. Prima, wij wilden wel een taxi, bleek dat die man ons zelf even bracht :D Wij, met 2 backpacks, 2 rugtassen en ons extra tasje met eten voor onderweg in een autootje dat kleiner is dan de Toyota Aygo. :D We hebben die meneer 20Y voor de moeite gegeven. Chinezen die je op weg helpen zijn schaars, dus daar moet je zuinig op zijn :D
Het hotel is basic, maar goed te doen. We hebben onze spullen weggezet en zijn Dali ingegaan. Dit is weer een plaatsje, met een oude stadsmuur, oude stadspoorten en heel veel souvenir winkeltjes.
We hebben iets gegeten bij een zaakje wat z’n eigen brood, taart en cake maakt. Dat was lekker! Daarna zijn we terug gelopen. Eenmaal in de kamer wilden we in bed kruipen, totdat ik naar de wc ging en zag dat er water uit het plafond kwam… Kish ging het zeggen en we kregen direct een andere kamer. Deze is alleen bedoeld voor 3 personen en is dus super groot :D

Morgen gaan we Dali verder verkennen. We willen sowieso naar de drie pagodes en misschien de bergen in.
Groetjes!

• 13 Augustus 2013 - 16:41

Carla.panday:

hiiiii , mooi zeg al die kleine winkel straatjes :)
    gr xxx volg jullie elke dag :D