Zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Mena Creek, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Mena Creek, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Zondag 24 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

24 Juli 2011 | Australië, Mena Creek

Zondag 24 juli 2011
Vandaag gaan we naar Paronella Park. We willen hier (in Townsville, coral coast) op tijd weg rijden zodat we ook op tijd bij t park zijn en een tour kunnen doen. Paronella Park is het park wat gebouwd is door een Spanjaard in 1953. Hij heeft daar zijn droom verwezelijkt en hele mooie plekjes aangelegd zodat mensen die langsreden (vroeger was de weg die naast het park loopt de Bruce Highway) hier konden zwemen en wandelen.
Gisteravond hebben we hier het internet geprobeerd, maar dat viel erg tegen; de verbinding was zo ontzettend traag dat we bijna geen site geopend kregen. We hebben wel de verhaaltjes van de afgelopen dagen geupload, maar de foto’s ging niet.
Rond 14.00 kwamen we aan in Paronella Park. We hebben daar eerst ingecheckt en de camper neergezet. We kregen een oranje sticker die we op moeten hebben zodat ze kunnen zien dat we van de camping zijn.. Er lopen ook mensen rond met groene en roze stickers. Daarna hebben we geluncht bij het park. We hebben de tour van 14.30 genomen en zijn daarna zelf door het park gelopen. Tijdens de tour werd verteld hoe alles ontstaan is en dat het park na de dood van José al vaak van eigenaar veranderd is. Het is nu in handen van Mark en Judy Evans die op een dag langs het park reden en eigenlijk iets zochten om in te investeren. Ze vonden het park erg mooi, maar er was nog amper een pad te zien. Het was al jaren niet meer onderhouden. Zij zijn hard aan de sla gegaan en hebben het park weer opgeknapt. Er was veel ingestort en door de verschillende cyclonen die hier de laatste jaren zijn geweest is er nog meer ingestort. Het park is erg mooi en romantisch en we hebben weer veels te veel foto’s gemaakt!
Voor vanavond hebben we een tour geboekt: Paronella Park by night. Nu (16.30) zitten we bij de camper een ijsje te eten en de foto’s van de camera te halen.
Tijdens de rondleiding gingen we de tunnel of love in, daar zaten vleermuizen en echt een hele hele hele grote spin van wel 10 cm.
De avondtour begon om 20.30. Dit was best wel leuk. We kregen een ander verhaal te horen dan overdag en verschillende gebouwen waren verlicht en er was muziek. Bij de waterval waren er allemaal sidderalen in he water en ook liet de gids ons een hele grote spin zien die een web kan maken waar zelfs een vogel in vast kan komen te zitten.