Dinsdag 19 juli 2011 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 juli 2011 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

19 Juli 2011 | Australië, Hervey Bay

Dinsdag 19 juli 2011
Vanochtend zijn we om 06.00 uur opgestaan en om 07.20 werden we opgehaald door een bus op grote wielen. Later begrepen we dat het een 4x4 bus was voor op ’t eiland. Fraser Island is namelijk het grootste zand eiland ter wereld.
We hebben meer mensen opgehaald en daarna reden we naar de haven waar de ferry was. Die bracht ons naar de overkant waar we werden verdeeld over de 4x4 bussen. Met de bus maakten we een toch over het eiland wat soms erg hobbelig was en je zelfs van je stoel los kwam! (de python in de efteling is er niets bij!!) We kwamen langs de mooiste plekken: lake mc kensie, ship wreck, collourd sands, eli creek en we hebben een wandeling door het regenwoud gemaakt. Toen we over het strand reden zagen we walvissen uit het water omhoog springen! Ook zagen we een Dingo (een wilde hond) over het strand lopen. Voor deze beesten moet je erg oppassen werd overal gezegd. Veel mensen worden zomaar aangevallen, zeker kinderen. Je kon ook een vlucht maken over het eiland voor $70 p.p, maar dat hebben we niet gedaan.
Om 12.00 hebben we een lunch gekregen. Dit was goed, warm eten. Alleen we moesten het wel heel snel naar binnen werken, want na 45 min. Moesten we alweer in de bus zitten….
Bij Eli Creek kwam ik Mack en Bailey tegen. Dit is een tweeling die in groep 1 en 2 bij mij in de groep zaten. Ze zijn op vakantie met vader en moeder en opa en oma en bezoeken alle hoogtepunten van Australië.
Om 18.00 waren we terug op de camping. We hebben voor de camper van Patricia en Robert gezeten tot 21.00. Toen werd het echt koud en zijn we in bed gekropen.

• 26 Juli 2011 - 08:40

Papa Van Brenda:

Hallo luitjes,
    net terug van vakantie in Frankrijk (laatste week slecht weer but who's complaining?) en zit nu jullie verslagen te lezen; Fraser Island is echt de top! Heel gaaf dat jullie ook walviseen hebben gezien.
    Vette complimenten voor jullie foto's.
    Ik vind het heel leuk om te lezen dat jullie die positieve instelling van de Ozzies nu ook zelf ervaren, alleen al daarom zou ik een langer verblijf overwegen (lucky you als je een baan aangeboden krijgt!).
    Nou, heel veel plezier nog, cheers,
    Henk