Vrijdag 8 juli 2011 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 juli 2011 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 juli 2011

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

08 Juli 2011 | Australië, Katoomba

Vrijdag 8 juli 2011

Vandaag later opgestaan doordat we ons niet zo lekker voelden. We moesten om 10.00 u uitchecken en dat hebben we precies gehaald.
Na het uitchecken een taxi genomen naar Apollo verhuur, waar onze Hippie Camper klaar staat! Ook de taxi chauffeur is weer erg aardig. Het valt ons op dat de meeste mensen erg vriendelijk zijn en je graag helpen.
Na heel veel papier werk en inspectie van ‘ the vehicle’. Konden we dan eindelijk op weg. We spannend, want ze rijden hier natuurlijk aan de linkerkant van de weg en ook de bestuurder zit dan aan de andere kant. Kish ging als eerste achter het stuur en eigenlijk ging het meteen goed! Wel hadden we de verkeerde weg, maar na wat gestress in het verkeer (toch best moeilijk hoe je dan gaat keren) hebben we uiteindelijk de goede weg gevonden. We hebben de grote weg richting Blue Mountains genomen, naar het plaatsje Katoomba. Dat was ongeveer 2,5 uur rijden vanuit Sydney. Het verkeer was best druk, maar als je op de linkerbaan blijft lukt het wel!
Eenmaal in Katoomba aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een plek om te parkeren. Maar net als zoveel hier in Australië (een bruin brood kost bijvoorbeeld $ 4,80) is ook het parkeren erg duur ($3,80 p.u). Dus wij wilden (Hollanders natuurlijk) een gratis parkeerplaats, en die vonden we ook. Vanuit daar hebben we een wandeling van een uurtje door de bergen genomen naar Echo Point en de Three Sisters. Dit was erg leuk, maar ook weer best koud, want hier in de bergen is het nog kouder dan in Sydney. Ze hebben hier de koudste winter sinds 25 jaar. Ja hoor, dat hebben wij weer! Gelukkig hebben we gister nog wat extra kleding (ook niet te betalen hier) gekocht, dus heb ik vandaag 3 truien, een t-shirt en een hempje aan! Ook is er in de Blue Mountains gister een grote storm geweest waardoor sommige huizen schade hebben opgelopen en wegen beschadigd zijn.
De wandeling was erg leuk, mooie uitzichten en we kregen het ook weer wat warmer door t lopen. Op Echo Point is er een uitkijkpunt en een infopoint en vanuit daar kun je weer naar de Three Sisters lopen. Na deze mooie uitzichten zijn we terug naar de camper gegaan en naar het centrum van Katoomba gegaan om iets te eten te zoeken. Ook hier in Katoomba van allerlei soorten eten te koop; van Chinees tot Thais, van Kebab tot Falafel, maar echt iets Australisch dat hebben we niet kunnen vinden. Het werd Thais, Chicken Fried Rise. Mmmm, net als in Sri Lanka!
Na het eten naar een camping gereden en daar (ja je leest het goed, we zijn watjes :)) hebben we een cabin genomen: een houten huisje, met bed, badkamer en: Verwarming!! Snel een wasje gedaan en die gedroogd op de verwarming, een douche genomen en lekker in bed gekropen. Het is zo ontzettend koud dat we wel moesten!

• 10 Juli 2011 - 12:45

Lloyd Panday.:

jongens jullie moeten dik aankleden en voorzichtig rijden heel leuke reisverslag