Dag 11 Idre - Stollet - Reisverslag uit Stöllet, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 11 Idre - Stollet - Reisverslag uit Stöllet, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 11 Idre - Stollet

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

25 Juni 2017 | Zweden, Stöllet

Dag 11 Idre - Stollet

Vandaag zijn we naar Stollet gereden. Dit is ongeveer 3 uur rijden vanaf Idre.
Onderweg zijn we gestopt in Fulufjället. Hier hebben we de Njupeskär bekeken. Vanaf de parkeerplaats is het een wandeling van 2 km heen en 2 km terug. Dit is de hoogste waterval van Zweden. Hij is 93 m hoog. Het is een mooie wandeling er naar toe.

De route naar Stöllet verliep iets anders dan we in gedachten hadden. De navigatie stuurde ons namelijk door Noorwegen over allemaal onverharde wegen. Het was erg bochtig en we moesten goed opletten. De onverharde wegen zaten namelijk vol gaten. Al met al wel een mooie route. Helaas geen rendieren of elanden gezien.

In Stöllet wilden we boodschappen doen voor vandaag. Dit bleek helaas niet te kunnen. De supermarkt was tot 13.00 uur open. Gelukkig had ik nog groentesoep in zak van huis meegenomen :-)

In Stollet hebben we een luxere stuga gehuurd op camping Varnas. Ze hadden ook een simpele stuga, maar die zag er zo uitgeleefd uit voor 400 SEK dat wilden we er niet voor betalen. Nu hebben we er dus een met douche, toilet en stromend water voor 600 SEK.
Het is een heel simpele camping, want er is niet eens WiFi.... wel een mooie plek aan een rivier.