Dag 3: Göteborg - Lidkoping - Reisverslag uit Lidköping, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Dag 3: Göteborg - Lidkoping - Reisverslag uit Lidköping, Zweden van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Dag 3: Göteborg - Lidkoping

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

17 Juni 2017 | Zweden, Lidköping

We hebben goed geslapen op de boot. Je hoort eigenlijk niets van de motor (wat ik wel had verwacht) en het is stik donker in de kamer. Je wiegt lekker op de golven, dus we kwamen uitgerust uit bed. Het ontbijt was erg lekker, met een prachtig uitzicht op zee.
Rond 9.00 uur kwamen we aan in Göteborg en moesten we wachten totdat we naar de auto’s mochten. We hebben de tijd van het ontbijt tot aan het moment dat we bij de auto’s mochten heerlijk op het bovendek besteed. De zon scheen en het was gewoon warm! Ook het binnenvaren van de haven van Göteborg was erg mooi.
Eenmaal in de auto moet je wachten totdat je mag gaan rijden en ga je weer in banen de boot af. Je rijdt Göteborg in en wij zijn op zoek gegaan naar een pin automaat.
Hierna hebben we de grote weg richting Mariestad genomen. Onderweg kwamen we langs Naas. Hier is een prachtig park met mooie oude gebouwen. Het is Zwedens best bewaarde landgoed uit de 19de eeuw. Hier worden veel cursussen gegeven op het gebied van kunst. Ook is er een paardenstal en kan je overnachten en trouwen in het kasteel. Wij hebben bij het restaurant 3 broodjes gekocht en bij het water opgegeten.
Hierna kon Jayden weer lekker slapen en konden wij verder rijden naar Lidkoping, onze volgende tussenstop. Hier staat Lacko Slott.. Dit is een 17de eeuws kasteel in barok stijl. Het is oorspronkelijk gebouwd in 1298, maar veder verbeterd in 1615 door een veroveraar.
Het ligt 23 km ten noorden van Lidkoping. Je kan er een rondleiding nemen, maar dat hebben wij niet gedaan.Er worden regelmatig klassieke muziek en opera voorstellingen gehouden in juli en augustus. Ook dit is weer een prachtige plek!

We zijn terug gereden naar Lidkoping waar bleek dat de camping helemaal vol was. We hebben toen naar de camping in Marietad gebeld, maar ook die zat vol. Tussen Lidkoping en Marietad is ook een kleine camping en na een telefoontje bleek dat deze nog wel een Stuga over had.
Eerst even boodschappen doen in de supermarkt voor het avond eten en het ontbijt. De supermarkt is breed gesorteerd en doet niet onder voor de Nederlandse Albert Heijn. Je kan hier aardappels per stuk kopen, dus dat is erg makkelijk als je kampeert!

Na de boodschappen naar Filsbacks Camping gereden. Hier wacht een schattige Stuga op ons voor 400 SEK. (41 euro). Het is een luxe, want er zit zelfs een koelkast en 2 pits kookplaat in! Verder een 2 persoonsbed met daarboven een 1 persoonsbed. Helaas kan Jayden daar nog niet in dus na het koken zetten we zijn bedje neer. Water en douche kan je gebruiken op de camping. Ook dit ziet er allemaal keurig uit. Er is (net als wij vaak in Australie zagen) een keuken voor gezamenlijk gebruik met een magnetron, kookplaat en oven. Verder hebben ze voor kleine kinderen een aparte wasruimte met een badje. Heel handig!

Het is hier werkelijk schitterend. We hebben uitzicht over het Vanern. Het enorme meer van Zweden. Je kan de overkant niet zien! Het is echt genieten van de rust hier. Ook Jayden geniet enorm. Hij vindt het kleine huisje prachtig en loopt van binnen naar buiten en buiten naar binnen. Voor de deur is ook een speeltuintje met schommel, glijbaan en speelhuisje.

Iets wat er niet is, is WIFI dus daarom (nog) geen foto’s.

• 18 Juni 2017 - 09:46

Marja:

Leuk! Veel plezier daar!

• 18 Juni 2017 - 20:21

Lloyd En Carla:

heel leuk zeg wat ik tot nu toe heb gelezen!
    nog veel plezier samen en dikke zoen voor Jayden.