Achim - Kiel - Reisverslag uit Achim, Duitsland van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Achim - Kiel - Reisverslag uit Achim, Duitsland van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Achim - Kiel

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

16 Juni 2017 | Duitsland, Achim

Vandaag zijn we van Achim naar Kiel gereden. s'Ochtends weer lekker ontbeten in het hotel en vervolgens Achim bekeken. Achim is maar een heel klein plaatsje. Ze waren zich klaar aan het maken voor een feest, want de kermis, biertenten, podium en worst kraampjes werden klaargezet.
We hebben bij de Lidl lekkere broodjes voor onderweg gekocht en daarna vertrokken richting Kiel. We wilden graag onderweg bij een parkeerplaats lekker onze broodjes opeten, maar dit ging helaas niet. Het ging zo hard regenen... Later bleek dat we gewoon pech hadden gehad, want de auto's die een half uur later de parkeerplaats opreden waren helemaal droog en de zon ging weer schijnen.

Na het eten kon Jayden lekker slapen en konden wij de file bij Hamburg in. Hier zijn zoveel wegwerkzaamheden dat je daar maar 60 km/u mag rijden. Wat we van Hamburg konden zien waren alleen de havens. Enorme hijskranen om alle vracht te takelen.
Eenmaal Hamburg voorbij konden we weer lekker doorrijden. We waren daardoor al lekker op tijd in Kiel. We hebben de auto geparkeerd tegenover de Stena Line Zweden terminal, maar dit bleek niet nodig. Het is zo rustig dat je je auto al in de rij kon zetten om de boot op te gaan. Wij hebben wel ingecheckt maar zijn toen nog even Kiel ingegaan. Je hebt namelijk vlakbij de terminal een enorm winkelcentrum. Hier ook even een heerlijk ijsje gehaald!
Om 16.00 uur gingen de auto's de boot op rijden dus zijn wij achteraan gesloten. En om 16.30uur waren we al op de boot.
Je moet je spullen uit de auto halen en dan gaat het autodeck dicht. Tijdens het varen kun je niet bij je auto.
Onze hut is best ruim. Er zitten 4 bedden in (2 stapelbedden). Tussen de bedden staat Jaydens bedje.
Jayden vindt het allemaal prachtig op de boot. Er is ook een kids corner met een boot en daar kregen we hem bijna niet weg ;-)
Op het dek wil hij graag in de plassen stampen en natuurlijk laat hij aan iedereen zijn schoenen zien ;-) Je moet wel even goed opletten hoe het schip in elkaar zit, want je raakt heel snel de weg kwijt!
Om 18.00 uur konden we eindelijk eten. We hadden echt trek, maar dat kwam meer doordat we de lucht van de afzuiging hadden geroken op het dek. Het eten was prima, lopend buffet en voor ieder wat wils.

Nu zijn we onderweg en ik had het me toch anders voorgesteld. Ik ben best wel wat gewend, maar toch voel je het schip hier echt heen en weer gaan! Veel meer dan dat ik had gedacht. De golven hier op zee zijn ook echt groot!

Straks lekker slapen en morgen zijn we dan in Zweden!!

• 17 Juni 2017 - 08:38

Lloyd En Carla:

Goedemorgen kinderen
    heel leuk om weer op de hoogte te zijn.
    liefs en groetjes van ons en voor Jayden een dikke zoen!
    spannend en nog veel plezier.