Hiroshima tot Kurashiki - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Hiroshima tot Kurashiki - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Hiroshima tot Kurashiki

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

01 Mei 2015 | Japan, Kurashiki

Vrijdag 1 mei 2015

Vanochtend konden we rustig aandoen. De trein ging pas om 11.03 uur en we konden een mooie plek reserveren. De meeste mensen gaan van Hiroshima terug naar Tokyo om terug naar huis te gaan. Wij gingen naar Kurashiki, dus lekker rustig.

Om 12.30 uur waren we bij ons hotel. Eenmaal daar konden ze onze reservering niet echt vinden. Toen we de naam van de lokale reisagent lieten zien leek het erop dat het in orde was. Ze konden op onze koffers passen tot 15.00 uur, want dat was pas de inchecktijd. We kregen een nummertje voor de koffers en zijn Kurashiki gaan bekijken.

Dit is een stad, met een oud gedeelte wat ons aan China deed denken. Er is een kanaaltje dat dwars door het oude gedeelte loopt en waar allemaal kleine winkeltjes zitten die dingen verkopen die de mensen in Kurashiki zelf maken.
Ook zijn we nog in een park geweest met (jawel) een tempel. Hier was iets van een ceremonie aan de gang. Deze vindt plaats onder een wisteria die er al 300-500 jaar staat.

Rond 15.30 uur zijn we even de koelte van een Starbucks op gaan zoeken en hebben hier een lekker koel drankje genomen.
Terwijl we hier zitten gaat mijn telefoon: anoniem. Ik neem op: hoor niets. Dus ik hang op. Gaat weer m'n telefoon: hallo met (kon ik niet verstaan). Volgens mijn gegevens bent u in Kurashiki. Ik: eh ja. Man met Belgische stem: en u heeft uw koffers achtergelaten in het APA hotel. Ik: eh ja (in mijn hoofd denk ik hoe kan je dat weten... Is dit een grap). Man met Belgische stem: er is een kleine fout gemaakt, want er is geen kamer voor u in het apa hotel. Toen dacht ik echt dat ik in de maling genomen werd dus ik zei: ik geef u even aan m'n man. Kish kreeg de andere versie van deze man. Hij vroeg eerst hoe de reis verliep en stelde zich nog eens rustig voor. Hij bleek van onze reisagent te zijn. Er is een fout gemaakt in Amsterdam. We hebben geen kamer in het apa hotel, maar in 123 hotel. Kish zei dat hij eigenlijk geen zin had om van hotel te wisselen. De man vertelde dat het papa hotel een duurder hotel was. Maar ja, wij hadden deze fout niet gemaakt. Kish zei dat we gewoon wilden blijven in het papa hotel.
Wij zijn toen naar het hotel gegaan om in te checken. Dit ging goed en we hoefden (nog) niet te betalen.
We hebben de koffers naar de kamer gebracht en zijn toen wat te eten gaan zoeken. Op internet hadden we gelezen dat aan de andere kant van het station een groot winkelcentrum zat waar een goede foodcourt aanwezig zou zijn.

Het winkelcentrum bleek idd een leuk winkelcentrum te zijn met ook op twee verdiepingen restaurantjes. We hebben lekker simpel Fries Noodles met kip genomen en daarna nog een rondje door het winkelcentrum gemaakt. Achter het winkelcentrum zit een outlet shoppingmall. We hebben even gekeken, maar echt outlet konden wij het niet noemen.

Na nog een leuke broek gekocht te hebben ;-), zijn we weer terug naar de kamer gegaan.

We gaan vroeg slapen, want morgen gaan we fietsen!

Tot snel!

  • 01 Mei 2015 - 16:41

    Carla:

    heel mooi!!

  • 04 Mei 2015 - 16:22

    Carla:

    bijzonder mooi!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kurashiki

Kishen, Sandra en Jayden

Ja we zijn nu met z'n drietjes!

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 135921

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 19 Augustus 2018

Noorwegen!

15 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Het land van Ikea. Een reis door Zweden.

25 April 2015 - 10 Mei 2015

Japan by railway

31 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Afrika, op naar de wildernis!

26 April 2014 - 09 Mei 2014

Korte reis noord India

21 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondreis China

22 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

New York Concrete jungle

28 April 2012 - 19 Mei 2012

USA baby!

03 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Huwelijksreis - Australië

Landen bezocht: