Daytrip Miyajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Daytrip Miyajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Daytrip Miyajima

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

30 April 2015 | Japan, Hiroshima

Donderdag 30 april 2015

Vandaag weer een vermoeiende maar voldane dag gehad. Na een wat onrustige nacht op de grond ;-) zijn we om 9.00 uur in de regen vertrokken naar Miyajima. Dit is een eiland bij Hiroshima.
Het weer zat een beetje tegen, maar daar hebben we ons op gekleed! We hebben eerst een stukje tram en vervolgens een jr lijn genomen. Om op het eiland te komen moesten we nog met de JR ferry. Fijn dat we zo'n railway kaart hebben, want nu konden we ook gewoon de ferry in zonder te betalen!
Het eiland is sinds 1996 Unesco World Heritage Site en is een van Japans meest bezochte plekken.

Eenmaal op het eiland hebben we gevraagd wat je het best kan doen met dit weer. De mevrouw raadde de kabelbaan aan, heen en terug omdat de trappen (zo'n 2000 stuks) glad zouden zijn. Dus wij lekker eigenwijs: een oneway gekocht en toch naar beneden gewandeld. T is dus niet gek dat we nu compleet versleten zijn :-D

Voordat je naar de kabelbaan gaat kom je eerst langs de Torrii. Dit is een poort die in het water staat. Als het hoog water is lijkt het of hij drijft op het water. Helaas toen wij aankwamen was het water al aan het zakken. Gelukkig hebben we ondanks het lage water en de regen toch nog mooie foto's kunnen nemen.
De kabelbaan gaf een mooi uitzicht. Eenmaal boven kon je naar een uitkijkpunt lopen. Dan ben je op het hoogste punt van de berg (535 m).
Wij zijn daarna naar beneden gewandeld. Dit waren enorm veel treden, glad, maar wel een hele mooie wandeling. Onderweg hoor je allemaal volgens en kikkers. Omdat het zulk slecht weer was (het was inmiddels wel droog en de zon begon te schijnen!!) waren er bijna geen mensen onderweg. Hierdoor liepen wij lekker met z'n tweeën en leek het helemaal niet op een van Japans meest bezochte plekken!
Eenmaal beneden voelden we onze knieën wel en wilden we eigenlijk ook iets eten. Dit bleek niet mogelijk te zijn. Want alle restaurant gingen dicht. We zijn toen maar snel met de boot terug gegaan en hebben in Hiroshima gegeten.
Na het eten hebben we alvast lekkere broodjes voor morgen gekocht. Je hebt hier namelijk heerlijke broodjeszaken. Net als in Frankrijk. Met allemaal soorten zoete en hartige broodjes. Ook hebben we drinken en KitKat in de supermarkt gekocht. Hierna zijn we snel terug naar onze kamer gegaan en lekker in bed gekropen.
Morgen gaan we naar Kurashiki. Dit is niet zo heel lang reizen (ongeveer 1,5 uur), dus we kunnen het morgenochtend lekker rustig aandoen!

Voor nu zeg ik welterusten en tot snel!

• 30 April 2015 - 16:56

Marja:

Leuk verslag weer Sandra!

• 01 Mei 2015 - 07:49

Carla:

:) spannend tot snel

• 01 Mei 2015 - 07:51

Carla:

mooie foto's Xxx

• 01 Mei 2015 - 12:19

Kishen, Sandra En Jayden :

Hoi Marja! Leuk dat je ook mee leest!

• 05 Mei 2015 - 10:40

Helma:

Hoi Sandra en Kishen,

Je raadt het nooit waar we zitten om jullie reisverslag te lezen. Juist bij de Mac Donalds. Free WIFi. Zijn met de camper op pad in Normandië en staan op plaatsen in de natuur met minimale voorzieningen. Water is beschikbaar en stroom hebben we van accu's, maar dan moeten we wel rijden. Geen internet dus. Doen veel op de fiets, we zitten aan De voye verte. Een fietspad tussen Parijs en Londen, als je een stukje boot neemt natuurlijk kan je de hele route volgen. Gisteren zag ik een reclamebord van de Mac, dus vanmorgen zijn we erheen gefietst om te internetten en jullie verslag te lezen. We zitten hier nu even vast want er is een wolkbreuk. Dus tijd genoeg om te lezen. Ben weer helemaal bij. Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben ondernomen en wat jullie allemaal weer overkomt. Ik wens jullie nog fijne dagen. Geniet er van en we zien elkaar weer snel.
    Wij gaan even een dagje op een camping staan om alles op te laden en even ruim te douchen. Gaan we morgen weer de natuur in. Zie ik onderweg weer een Mac dan lees ik weer verder.
    Lieve groet,
    Helma