Bijzondere dag in Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Bijzondere dag in Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Bijzondere dag in Hiroshima

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

29 April 2015 | Japan, Hiroshima

Woensdag 29 april 2015

Vandaag weer een bijzondere dag! We zijn weer vroeg opgestaan, lekker ontbeten in het hotel en toen snel naar het treinstation in Kyoto gegaan. Hier hebben we eerste de trein naar Shin-Osaka genomen en toen de Shinkansen naar Hiroshima. Wat een bijzondere trein is dat! De vorm alleen al... Er waren helaas geen plekken meer over om te reserveren, dus we moesten maar hopen dat er een plekje was in de non reserved car. Gelukkig hebben we die weten te bemachtigen en in 87 min reden we van Osaka naar Hiroshima met een enorme snelheid! Daar kwamen we aan om 13.26 uur. Toen zijn we gelijk op zoek gegaan naar ons hotel.
Hiervoor moesten we eerst met de tram en dan nog zoeken. Gelukkig heb je hier in Japan veel Wifi, dus GoogleMaps hielp ons een beetje ;-)
Eenmaal bij ons hotel werden we hartelijk ontvangen door de eigenaresse. We mochten binnenkomen, maar moesten eerst onze schoenen uitdoen en in een kastje bij de deur zetten. Dan kreeg je van haar typische Japanse slippertjes en mocht je verder komen. Na het papierwerk kregen we de sleutel en liet ze ons de kamer zien. Voordat je de kamer in mag moet je je slippertjes uit.
Het is een kamertje van 3x3m met op de vloer een soort bamboo matten. In de hoek lagen twee "matrassen" opgerold. De douche is beneden en in de gang is het toilet en een wastafel. Nadat we van deze verrassing bekomen waren hebben we onze spullen neergezet en zijn we de straat weer opgegaan om eten te zoeken.
Dit vonden we in de stad in een mall. Hierin zitten in de kelder allemaal kleine sushibarretjes die ook rijst met vlees verkopen. Hier hebben we lekker en goedkoop kunnen eten!
Toen we onze magen weer gevuld hadden bleek in de kelder ook een Baskin Robbins te zitten (Amerikaanse ijsjes winkel!!!!). Hier konden we geen "nee" tegen zeggen :-)

Nu zaten we dan echt vol en zijn we Hiroshima echt gaan bekijken. We zijn naar de AtomicBom Dome geweest (het middelpunt van de explosie) en naar het museum en het memorial museum. Allemaal heel indrukwekkend. De mensen wisten bijvoorbeeld helemaal niet dat het een atoombom was, en pas nadat mensen verschijnselen kregen van braken, diaree, vlekken etc. werd dat duidelijk. De bom is boven de stad geëxplodeerd waardoor er een soort mushroom effect ontstond. De hitte ging naar beneden en verbrande alles! Dakpannen, aardewerk alles verschrompelde. Kan je nagaan hoe de mensen eruit hebben gezien... (die foto's waren vreselijk!) Het as regende daarna naar beneden en bevatte de radioactiviteit.
Bij de a-bomb Dome staat een man het verhaal van hem en zijn moeder te vertellen. Hij zat in de buik van zijn moeder toen het gebeurde en werd geboren met een slechte gezondheid. Zijn vader overleed aan vreselijke verschijnselen. Zijn moeder leeft nog.
Alle verhalen en beelden in het museum zijn vreselijk. En we waren er dan ook helemaal stil van toen we weer buiten stonden.
Buiten brandt een vlam die pas uitgaat als alle atoombommen van de wereld vernietigd zijn. Je kunt ook een petitie tekenen in het museum hiervoor.
We zijn nog verder het park doorgelopen en toen naar het centrum gegaan. Even iets luchtigers. Hier hebben we een leuke winkelstraat bekeken: Hondori en wat gedronken bij de Starbucks.
Pas om 20.30 uur waren we weer terug in onze kamer en hebben we de bedden opgemaakt. Nu is er nog amper plek voor de koffers, maar ja we kunnen slapen.

Morgen willen we naar Miyajima, dus dat wordt weer vroeg op. Nu lekker slapen.

Tot morgen!

• 29 April 2015 - 20:14

Caty:

Sandra, je weet dat ik een trouwe lezer ben van je reisverslagen.
    Ook deze reis volg ik je op de voet. Heel veel plezier in Japan.

• 30 April 2015 - 01:18

Kishen, Sandra En Jayden :

Leuk dat je weer mee leest Caty!

• 30 April 2015 - 08:40

Carla:

Kish & San spannend verhaal en geniet van jullie mooie vakantie
    leuk hoor om ieder keer te lezen wat jullie elke dag doen