Daytrip to Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Daytrip to Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Daytrip to Nara

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

28 April 2015 | Japan, Kyoto

Dinsdag 28 april 2015

Vandaag wat eerder dan normaal. Dit komt omdat we vanochtend vroeg vertrokken zijn naar Nara. Dit is een plaatsje ten zuiden van Kyoto. Om hier te komen moesten we eerst naar Kyoto station en daar de JR line naar Nara nemen. Dit laatste stuk duurt ongeveer 45 min.

Eenmaal in Nara hebben we de wandeling uit de Lonely Planet gevolgd. In Nara en tijdens de wandeling word je telkens in de gaten gehouden door herten. Deze lopen overal en proberen alles wat je in je handen hebt op te eten. Als je niet uitkijkt nemen ze zelfs een hap uit je jas.

We begonnen met het bekijken van de Isui-en Garden. Deze stamt uit de Meiji era. Misschien leuk om te weten: Meiji periode is een periode in de Japanse geschiedenis, die begon bij de restauratie van de Meijikeizer, naar het (iets minder symbolische) centrum van de macht in 1868, en duurde tot de dood van deze keizer in 1912.De Meijiperiode werd getekend door de snelle verandering naar een modern land dat kon concurreren met het westen. Hiertoe werden op zeer veel fronten in de maatschappij veranderingen doorgevoerd (o.a. in de wetenschap, technologie, gezinsinrichting, handel, scholing en medische zorg).
De tuin is werkelijk prachtig. We begrijpen nu helemaal dat je in een Japanse tuin rust kunt vinden! Alles groeit en bloeit en heeft eigenlijk geen echte rechte lijnen, maar toch ademt het rust uit. We hebben daar dan ook een hele tijd rondgelopen en af en toe gezeten. Volgens de Lonely Planet is het zeker weten de mooiste tuin van de stad en daar zijn wij het helemaal mee eens!

Hierna zijn we doorgelopen naar Todai-ji. Dit is een boeddhistische tempel. Voordat je hier naar binnen gaat moet je eerst even naar Nandai-mon. Dit is een enorme houten poort. Binnen in de poort zitten twee eng uitziende Nio Gardians. Deze zijn ook van hout, maar zijn zo ontzettend mooi! Ze zijn pas gerestaureerd, maar stammen uit de 13de eeuw. Ze zeggen dat het de mooiste houten beelden van Japan zijn, en misschien wel van de wereld. Het lijkt net of ze zo levend kunnen worden.

Hierna zijn we dan naar Todai-ji gegaan. Dit is het grootste houten gebouw in de wereld. Binnen staat een enorme bronzen Bhuddha (Daibutsu). Deze is 14,98 m hoog en weegt 500 ton. Het is werkelijk een prachtig beeld. Bhuddha zit en maakt met zijn hand het gebaar van 'vrees niet' en 'welkom'. Je kunt met de klok mee een wandeling door het gebouw maken waardoor je verschillende andere beelden tegenkomt. Allemaal even mooi. Ook zit er een gat in een van enorme palen, waar de kinderen doorheen kruipen en als ze er door passen ze verzekerd zijn van verlichting.

Na dit bijzondere bezoek zijn we verder gewandeld en hebben we onderweg nog gegeten bij een klein restaurantje. We hebben nog verschillende tempels bezocht.

De wandeling was in totaal 7,6 km. Ook hier liet de bewegwijzering het soms weer afweten dus hebben we sommige stukken dubbel gelopen :-)

We hadden de trein van 16.04 uur terug en zijn gelijk doorgegaan naar het hotel.
Morgen gaan we naar Hiroshima, dus we moeten nog even onze spulletjes inpakken.

tot snel!

• 28 April 2015 - 20:05

Jan:

Ziet er mooi uit jongens.
    Ben benieuwd naar Hirosima

Veel plezier

• 28 April 2015 - 20:15

M.v.k:

Het zag er heel leuk uit. Die herten zijn behoorlijk mak, dat zal je hier niet zo gauw meemaken. Ik wist niet dat Japan ook zoveel tempels had. Die van dat grote boedabeeld is ook bij Erica geweest. Jullie hebben het weer wel erg mee, het blijft de hele week zo. Nou morgen een helegzellige dag doei.

• 29 April 2015 - 10:32

Carla :

bijzonder mooi!!

• 29 April 2015 - 10:40

Lloyd:

de foto's zien heel mooi uit

groetjes Papa

• 25 Januari 2019 - 11:49

SV Nan:

Hoe kom ik zo vroeg als mogelijk van Nara naar Kyoto