Lange reisdag en nog twee dagen te gaan. - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Lange reisdag en nog twee dagen te gaan. - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Lange reisdag en nog twee dagen te gaan.

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

23 Augustus 2014 | Namibië, Windhoek

zaterdag 23 augustus 2014

Lange reisdag en nog twee dagen te gaan voordat we thuis zijn…

Vandaag zijn we vroeg vertrokken uit Ghanzi (06.15). Het was nog donker! We hebben flink doorgereden. Toen we bij de grens aankwamen moesten we in Botswana “uitchecken”. Dit verliep vlot, al waren de mensen er super chagrijnig. We konden alleen een grauw en een snauw krijgen.
We zijn snel doorgereden naar Namibie en dachten daar ook snel klaar te zijn. We hadden de formuliertjes immers al ingevuld… Helaas liep het anders dan verwacht. Het immigratie stukje verliep vlot, maar toen werden we gezegd dat we nog geld moesten betalen om de auto de grens mee over te nemen. Dit hadden we in Botswana ook gehad toen we daar binnenkwamen, dus we liepen er naar toe. Eenmaal bij de balie alles ingevuld moesten we betalen met Namibische dollars. Ja, en die hadden we niet genoeg… We vroegen of het hier (net als in Botswana) met amerikaanse dollars mocht. Dat mocht niet… Dan met de mastercard? Nee, ook niet. We konden geld gaan pinnen, 500 meter over de grens bij het benzinestation…. De auto moest blijven staan.
We zijn dus (na nog 2 keer ons paspoort te moeten laten zien) de grens over GELOPEN en de halve km naar het station gegaan… Daar hebben we 1500N$ gepind (105 euro.) Meer kon niet… en we zijn weer terug gelopen. We hebben de tax betaald (220 N$) en zijn nu met de auto de grens over gegaan. Dit gaintje heeft ons dus een uur gekost! Gelukkig dat het hier een uur vroeger is, dan lijkt het net of dat uur nooit bestaan heeft ;-)
Nu was het nog km rijden. Rond half 1 kwamen we dan eindelijk in Windhoek aan. We hebben de souvenir winkeltjes bekeken en nog wat kleine dingetjes gekocht. Het is hier wel duurder.
Het centrum van Windhoek is gezellig. Er zijn verschillende winkelcentrums en op straat zijn mensen met kleedjes. Deze verkopen allerlei souvenirs die wij onderweg ook gezien hebben.
Na het centrum zijn we weer terug gereden om te tanken en vervolgens naar de lodge te gaan. Dat wij gebeld hadden om de campingplaats te veranderen in een kamer was blijkbaar toch niet overgekomen, maar gelukkig hebben we wel een kamer. We gaan straks lekker eten en de vlucht van Johannesburg naar Londen inchecken.
Morgen willen we rond 08.00 uur bij de camperverhuurplaats zijn. Er staat in de papieren dat het inleveren 3 uur kan duren! Als we daar dan om 11 uur klaar zijn gaan we naar het vliegveld om om 13.55 uur onze eerste vlucht te nemen naar Johannesburg. Deze hebben we inmiddels al ingecheckt.
Misschien hebben we in Johannesburg internet, dus misschien tot dan!

Oh ja wat ik elke keer vergeet te vertellen is dat ik de kranen hier in Afrika zo vreemd vind. Aan de wastafels heb je twee kranen: een warme en een koude. Zou je denken: ‘Dat heb je thuis toch ook?’ Ja, alleen dan komt het water uit 1 kraan. Hier komt het uit een eigen kraan en kun je dus niet je handen wassen met lauw water, maar moet je kiezen: of koud of kokend heet… Vaag toch?

Nou dat was het echt! Doeg.

• 23 Augustus 2014 - 18:32

Carla:

hele mooie mooie foto's zaten net weer naar te kijken
    groetjes van ons en wens jullie fijne terugreis wow wow wow simbha en nala zeggen eindelijk!!

• 23 Augustus 2014 - 20:16

Helma Trommel:

Hoi Sandra,

Met het lezen van jullie reisverslag hou je je eigen vakantiegevoel nog even vast. Dat geeft een goed gevoel. Ik heb met jullie met veel plezier vanuit verschillende plaatsen gevolgd. Ik vond het hartstikke leuk om te doen. Ik wens jullie een goede afsluiting van jullie vakantie.

Groetjes,
    Helma

P.s. Je wil het niet weten, maar ik vertel het je toch, ik was vandaag (zaterdag)met Frans op school om het meubilair goed te zetten en Frans heeft het rooster van het afzuigsysteem staan zuigen, daar zat een stofdeken op waar een stuk van af plofte toen wij de klas binnen kwamen. Lachen toch. Geniet er nog even van dus. Time files.