2 heerlijke relaxte dagen - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu 2 heerlijke relaxte dagen - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

2 heerlijke relaxte dagen

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

22 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

donderdag 21 en vrijdag 22 augustus 2014

2 heerlijke relaxte dagen

Na de drie dagen in de jungle hebben zijn we donderdag begonnen met een lekker ontbijt in de lodge: Pannenkoeken. We vertrokken pas om 09.52 uur van de camping en gingen op weg naar Ghanzi. Om Maun uit te komen was wel lastig. Er stond niet goed aangegeven welke weg richting Ghanzi was dus zijn we twee keer gestopt om het na te vragen. Gelukkig zaten we op de goede weg, maar we waren pas 25 min later de stad uit.

De weg naar Ghanzi is gewoon een asfalt weg, dus we konden lekker doorrijden. Rond 14.00 uur waren we al bij de Thakadu Lodge. Deze ligt 3 km ten zuiden van het plaatsje. Je gaat door een poort en moet dan nog 3 km offroad rijden voordat je er bent.

Om het onszelf een beetje makkelijk te maken hadden we maandag al gebeld of we de campingplaats konden veranderen in een tent met en suite badkamer. Dit was geen probleem dus we hebben voor twee dagen een heerlijke grote tent met badkamer. De tent is erg ruim en achter aan de tent zit een soort houten kamertje vast waar de badkamer in zit. De badkamer is ook erg ruim en werkt prima (Of het goed werkt is altijd maar de vraag hier…). We hebben onze spulletjes uit de auto gehaald en de middag heerlijk luierend doorgebracht. De tent staat op een verhoging (ongeveer 1m) van beton, dus je moet eerst een trapje op om op het “balkon” te komen. Hier staan twee bankjes en een tafeltje en daar kun je heerlijk zitten.
Het was erg warm. Hoe kan het ook anders; we zitten in de Kalahari woestijn ☺.Gelukkig stond er in de tent een ventilator.
’s Avonds hebben we bij het restaurant van de lodge gegeten.

De volgende ochtend zijn we om 08.30 uur gaan ontbijten en daarna hebben we de hele auto opgeruimd en schoongemaakt. De rugzakken staan klaar en alles is uitgezocht. Eer dat we hier mee klaar waren was het al middag. We wilden nog naar een craftshop in het “centrum” die in de lonely planet vermeld stond. Toen we daar aankwamen zagen we banken, supermarkten en meubelen zaken, maar helaas geen craftshop. We zijn weer terug gaan naar de lodge en hebben de rest van de middag lekker geluierd.

Morgen gaan we naar Windhoek. Dat is onze laatste overnachting, want de volgende dag (zondag) vertrekken we weer richting Nederland. Ook in Windhoek hebben we de camping omgeruild voor een kamer. De auto is nu schoon en anders moeten we weer alles uitpakken etc.
De reis naar Windhoek is trouwens een lange. In de papieren van de reisorganisatie staat zo’n 250 km, maar dit is wel het dubbele! Dat is een tegenvaller, maar met het vooruitzicht dat we een kamer hebben en nu alles al lekker opgeruimd en schoongemaakt hebben is het goed te doen. We zullen morgen vroeg vertrekken, want na de rit van ongeveer 6 uur moeten we ook in Windhoek de auto en de gasfles nog aftanken. Verder zullen we onderweg Botswana verlaten en Namibië weer binnenkomen en dat kost ook tijd. Wel een voordeel: het uur dat we naar Botswana toe in moesten leveren, krijgen we nu weer terug ☺

• 23 Augustus 2014 - 18:16

Carla:

Hehe dat is zeker wel relaxen en dan al helemaal met jullie suite badkamer
    oke kuskuskus

• 23 Augustus 2014 - 18:35

Carla:

ja dat was zeker nodig RELAXEN!!