Van Warzone naar het Brielse meer. - Reisverslag uit Maun, Botswana van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Van Warzone naar het Brielse meer. - Reisverslag uit Maun, Botswana van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Van Warzone naar het Brielse meer.

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

17 Augustus 2014 | Botswana, Maun

zondag 17 augustus 2014

Van Warzone naar het Brielse meer.

Allereerst wat leuk dat jullie onze verhalen lezen en een berichtje achterlaten! Leuk om te lezen wat iedereen aan het doen is en dat thuis alles goed gaat!

Wij zijn helemaal versleten vandaag en hoe dat komt? Het was een vervelende korte nacht. Het begon eigenlijk al laat in de middag…

We waren aan het koken toen er nog een camping gast arriveerde. Omdat alle drie de private toilet/douche gebouwen bezet waren wisten ze niet wat ze moesten doen en kwamen ze naar ons. Er was tegen hen gezegd dat ze mochten gaan staan waar ze wilden… Alleen waar kan je je dan wassen? Wij vertelden dat we eerst nr. 1 toegewezen hadden gekregen, maar nadat we terug waren van het stadje dat die ingenomen was door iemand anders en dat we nu dus op 2 stonden. Ook nummer 3 was bezet, dus zijn ze terug gegaan naar de receptie om het te vragen. Uiteindelijk waren ze boos op de camping omdat die hen had laten betalen voor iets wat ze niet konden waarmaken. De mensen hebben hun geld terug gevraagd en zijn weggegaan. Opgelost dachten wij….
Totdat we in bed gekropen waren om lekker te lezen. Toen kwam er ineens een grote bus aan met zo’n Nomad logo. Hierin worden groepen vervoerd. Deze bus werd naar onze plek geleid (op nog geen 3 meter afstand van onze auto) door iemand van de lodge en er werd verteld dat ze hier konden douchen! Kishen ging snel naar ze toe en zei dat dit onze plek was met douche en toilet. ‘Ja’, zei de man van de lodge ‘dat hebben ze zo geboekt.’ ‘ Waarom breng je ons dan hier’ zei de man van de bus. Dat was een beetje onduidelijk. Ze konden best hier blijven en dan douchen bij de militairen (die elders op het terrein stonden). Het was inmiddels 20.45 uur, dus de bus bleef staan op onze plek. Hieruit kwamen allerlei tenten, kookspullen en een hoop lawaai. Wij zijn maar weer in ons tentje gekropen en hoopten op het beste…
Helaas was de rust van korte duur. Doordat het zo waaide wapperde de soort extra flap van onze tent de hele tijd. Dit kan je er niet afhalen, maar het maakt wel de hele nacht geluid. Toen we eindelijk in slaap vielen werden we om 05.00 uur alweer gewekt door een hoop lawaai van de bus. Deze ging koken, inpakken en ik-weet-niet-allemaal. Vervolgens zijn we er ook maar uit gegaan, want ze gingen onze douche/toilet gebouw gebruiken! Dat was niet de afspraak en ons warme water is dan op.
We hebben snel een douche genomen, gegeten en de boel ingepakt en zijn om 06.55 uur snel vertrokken. Ik was zo ontzettend boos, dat ik eigenlijk de receptie in wilde gaan om ze daar laten weten dat je zo niet met gasten omgaat.

We zijn gelijk doorgereden naar Maun. Onderweg moesten we nog stoppen bij de politie voor een rijbewijs check. Rond 10.30 uur waren we al in Maun en zijn we gelijk doorgereden naar de camping. Dit is een wat groenere camping aan het water. Je moet wel oppassen voor de krokodillen ☺
Nadat we zelf een plekje mochten kiezen hebben we eerst onze stoeltjes daar neergezet voordat we naar het centrum zijn gereden (Het gebeurd ons niet nog een keer dat ons plekje weg is!). In het centrum hebben we boodschappen gedaan voor onze Mokoro tocht die we de aankomende dagen gaan maken. We gaan namelijk morgen voor drie dagen (twee nachten) met een gids de okavango delta in. Daar blijven we dus twee nachten slapen. Volgens de mevrouw hier is het wild kamperen… Ik vraag me af of dat kan, want er zijn daar namelijk ook verschillende roofdieren (leeuwen, cheeta, luipaard, hyena). Kish denkt dat we ergens gedropt worden en dat die man ons twee dagen later op komt halen… ☺ Dat denk ik niet, maar dat zullen we morgen zien. We hebben twee slaapzakken, blikvoer, wcpapier en water ingepakt in een van de backpacks van ons. We moeten ook potten en pannen meenemen, maar die willen we huren. Ik denk namelijk niet dat Kea (verhuurbedrijf van de auto) het erg leuk vindt als wij terugkomen met pannen die op een kampvuur hebben gestaan…. Ook is het teveel gezeul met onze eigen pannen. Als je ze huurt krijg je alles in een ijzeren koffer.

Na het boodschappen doen hebben we bij een soort fastfood keten kip gegeten. We zijn namelijk zo moe dat we geen zin hebben om te koken vandaag.
Ook zagen we langs de kant van de weg nog een souvenirs kraampje en daar hebben we weer leuke dingen gekocht!

Nu zitten we op de camping een beetje te hangen en energie op te doen voor de komende 3 dagen.
Als we terugkomen dan zijn we nog een nacht hier in Maun voordat we naar Ghanzi gaan. We zullen laat in de middag terug zijn dus laten we jullie nog weten hoe het is geweest.

Groetjes!

• 17 Augustus 2014 - 18:32

Rini:

Hey Sandra en Kishen,

dat is nog eens wat anders dan de Achterhoek en een paar hazen in de tuin!
    Spannend hoor en een hele belevenis, dat pakken ze jullie mooi niet meer af.
    Geniet ervan en ik blijf jullie volgen, goede reis verder.
    Groeten van Rini

• 18 Augustus 2014 - 09:40

M V Kouwen:

Het is hier echt herft,17 graden dus niet zo fijn. Ik hoop dat jullie het beter hebben.het lijkt mij wel heel avontuurlijk, maar als het zo gevaarlijk zou zijn dan lijkt het mij dat die gids jullie niet zo aan jullie lot over zou laten. Nou veel plezier, doei ma.

• 19 Augustus 2014 - 09:11

Carla:

Beste Kish en San
    wat een belevenis en heel veel plezier
    tot over 3dagen oke!
    hier gaat het goed ook met simbha en nala
    geniet van elke mooie dag kuskuskus

• 19 Augustus 2014 - 09:22

Carla:

san bedankt voor alle moeite om steeds tijd te maken voor ons zodat wij ook kunnen mee genieten en jullie blijven volgen
    dankjewel meis?? hou van jullie en begin jullie al aardig te missen...
    oke heel veel plezier en tot over 3dagen