Lucky charm - Reisverslag uit Delhi, India van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu Lucky charm - Reisverslag uit Delhi, India van Kishen, Sandra en Jayden - WaarBenJij.nu

Lucky charm

Door: eskape

Blijf op de hoogte en volg Kishen, Sandra en Jayden

08 Mei 2014 | India, Delhi

Donderdag 8 mei 2014

Het was weer een bijzondere dag!
Beste een rare titel, denk je misschien. Dit heeft alles te maken met het armbandje wat we op de eerste dag hebben gekregen toen we in India aankwamen: Mouli. Het armbandje van Kishen was kapot gegaan en vervolgens reed de trein in Agra niet en werd hij ziek. Gister middag heb ik ‘m gerepareerd, en misschien raad je het al… Vanaf dat moment is alles goed gegaan! De reis verliep goed, en Kishen voelde zich een stuk beter. Toeval? Wie zal het zeggen.
Daarom vandaag een vrolijk verhaal:

We moesten gisteren om 12.00 uur uitchecken. Onze pick-up naar het treinstation was pas om 18.30 uur. Het hotel was zo vol dat er niet eens een kamer over was waar wij ons op konden frissen. Daarom hebben we ons 6 uur lang moeten vermaken in en rondom het hotel.
Gelukkig was er een bioscoop in de buurt waar we Spiderman 2 in 3d hebben gekeken. Verder hebben we in het hotel gegeten en een bekende Bollywood ster gezien. Op onze verdieping liepen mannen met enorme geweren. Later bleek dat Vivek Oberoi op onze verdieping zat. Hij was ook degene die we de avond ervoor in de stad hadden gezien. Hij bestelde allerlei eten in zijn kamer. Een andere ster zat beneden te eten en Carla is met hem op de foto gegaan.
We werden op tijd opgehaald en zijn naar het trein station gebracht. Onze guide bracht ons naar de trein en naar onze plaatsen. We hadden plaatsen vlak bij elkaar. De trein was keurig en ook de mensen die erin zaten waren keurig. Je hebt hier zelfs een gordijn waarmee je je “kamertje” van 4 of van 2 af kan sluiten. Ook zijn er lakens en een deken. Verder kun je allerlei eten kopen en komen ze constant langs met drinken (koffie en Chai). We vertrokken precies op tijd, maar kwamen een half uur te laat aan. Volgens ons, omdat hij bij meer haltes stopte dan gepland.
In Delhi stond iemand ons op het perron op te wachten die ons naar de auto bracht. Daar stond onze chauffeur te wachten: Surender! Toch geen afscheid voor altijd geweest ;-)
Eenmaal in het hotel was het 8.30 uur en hadden we allemaal best honger. We hebben eerst ontbeten, omdat onze kamers nog niet beschikbaar waren.
Na het ontbijt naar de kamer en even bijkomen van de treinrit. Om 13.00 uur hebben we de metro genomen van Karol Bagh (vlakbij het hotel) naar Rajiv chowk. Dit is op conaught place, een stukje van Delhi waar wat chiquere winkels zitten. Onder de grond zit Palika Bazaar. Dit is een soort Beverwijk. Allemaal kleding en rotzooi. Iedereen probeert je naar binnen te praten. In een van de 1000 winkeltjes zagen we een t-shirt met de Taj Mahal erop. Leuk, dacht ik voor m’n pa. Dus wij naar binnen en naar de grootste maat gevraagd. Ze kwamen met XL. Ik hield ‘m voor me, maar het was te klein. Ik vroeg naar een XXL. Hij nam het t-shirt mee en zei dat hij een XXL ging regelen. Wij dachten dat hij naar een andere winkel ging om daar te kijken of ze het nog hadden. Toen hij terugkwam bleek het label van het t-shirt er half afgeknipt te zijn en stond er met de hand XXL op. Jullie snappen ‘m al: hetzelfde t-shirt! Ik zei dat ik die niet wilde. Toen probeerde hij met alle macht te bewijzen dat het t-shirt toch echt groter was. Hij nam een andere XL en hield daar de “XXL” op en riep: ‘kijk maar hij is groter’. En wij konden alleen maar lachen. Natuurlijk is het groter als je het er schuin op houdt!
We hebben nog wat rondgelopen en zijn toen weer naar boeven gegaan, op zoek naar de Mac Donalds. Kishen zijn maag is weer beter, dus hij wilde echt de Mac proberen hier in India. Ze hebben hier ook de Spicy Mac Chicken!
Verder hebben we nog wat gedronken bij de Starbucks (ook die hoort erbij). Deze was zo mooi vanbinnen! Helaas verkochten ze Caramel Hot Chocolate, dus werd het een groene thee. Iets wat ik gemist heb deze twee weken. Hier kan je namelijk eigenlijk alleen Chai drinken (thee met melk) en het liefst drinken ze Chai Masala (Thee, met melk en kerrie poeder). Voor de toeristen hebben ze in de hotels wel black tea.

Hierna hebben we metro terug genomen naar het hotel. Om 17.30 uur kwamen er twee mensen van het hoofdkantoor van de reisorganisatie Sita. Zij hebben de reis hier geregeld en kwamen het feedback formulier ophalen wat we hebben ingevuld. Ze kwamen met z’n tweeën, brachten voor iedereen een cadeautje mee (zakje thee) en hebben wel 5 keer hun excuses aangeboden voor wat er bij de trein in Agra is gebeurd.

Vanavond worden we om 23.30 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Onze vlucht vertrekt om 02.40 uur. En dan zit onze reis door mysterious India erop.